fredag 2. januar 2009

2008

Ja..da er det faktisk slutt på 2008. Det har allerede vært 2009 en hel dag. For min del kunne det godt ha vært 2008 lenger - jeg hadde svært lite å utsette på dette året. Et bra år rett og slett. Når jeg tenker fort tilbake, kommer faktisk ikke på noe jeg var veldig misfornøyd med. Hvis jeg skal velge en ting jeg godt kunne ha vært foruten, er det mitt mye omtalte SATS medlemsskap. At jeg har sponsa senteret med 560 kr hver eneste mnd et helt år - uten å fått noe annet enn dårlig samvittighet tilbake, anser jeg som en veldig idiotisk ting å gjøre. Men aldri så ille at det ikke er godt for noe, man lærer jo som regel alltid noe av det man angrer på. Og det jeg har lært nå er ganske enkelt at noe sånt gjør jeg ALDRI igjen! Nå kan jeg også heldigvis si at jeg har sagt opp, og skal bare betale en mnd til pga bindingstida.

Men som jeg så fint starta med, har jo dette året alt i alt vært bra. Jeg tenkte å ta en kort årskavalkade over hva som har skjedd.

Januar: Det var jo ikke så lenge siden jeg kom hjem fra Ghana, at bare det å jobbe i seg selv var jo spesielt med denne måneden. Også var det jo da jeg skrev under på kontrakten jeg angra så veldig på (ja, SATS medlemskapet ja).

Februar: Andreas fylte 30 år, og bursdagsgava fra mammaen og "stefaren" hans var en Romatur som jeg også fikk være med på. Februar kunne ikke vært en bedre månded å være i Roma - anbefales til alle som ikke liker å være i Norge på denne årstida.

Mars: Jeg tok min første telefon til en Japansk spisshundoppdretter i Bergen og bestilte en hund som snart skulle bli lagd. I tillegg var jeg på hyttetur og prøvde å gå på ski - det gikk dårlig.

April: Siste arbeidsdag i boligavdelingen. Det var trist da, men jeg tror det var det lurt valg.

Mai: Min første dag i min første fulltidstilling som var bare min! Så da gikk dagene med til å bli kjent med mange nye mennesker. Det beste som skjedde i mai, var vel beskjeden som at fem små valper var blitt født på kennelen i Bergen. Jeg tror det er sånn det føles å finne ut at man er gravid (når man vil ha ungen vel og merke)

Juni: Jeg gjør alt jeg kan for å finne den gode sommerstemningen, og tilbringer mye tid i parker. Andreas og jeg fikk også være med på hyttetur i Fredrikstad. Det er bare små ting, men når man velger å sette pris på dem er verdt så veldig mye!

Juli: Sommerferie og fri i 3 uker. Det ble mye kjøring - til Trondheim, Sunndalsøra, Bergen og Moelv. Men det var jo selvfølgelig verdt hver mil - vi henta jo vår lille Silva. Jeg var nok den stolteste mammaen man kunne skimte på kilometers avstand. Og lille Silva fikk starta sitt nye byliv med oss med å gå på visninger, for det var i juli vi fikk tilslag på budet på leiligheta på Ryen.

August: Litt slitsom månded da Silva skulle være alene hjemme mens vi var på jobb. Det ble noen heseblesende turer hjem i lunsjpausa, og tiden på jobb var mye preget av gråtene små barn som overhodet ikke var vant til å være borte fra mamma og pappa de heller.

September: Jeg fylte 25 år, noe det egentlig ikke er knyttet all verdens minner til. Men det var liksom grensa hvor det er greit å ha bursdag. Sånn sett går det bare nedover nå... Ellers var månden prega av å gå mye på hundeskole, og så vi så hver dag hvor flink Silva ble.

Oktober: Flytting, flytting, flytting. Selv om selve flyttingen er kjedelig i seg selv, fikk vi ihvertfall en egen leilighet som var mye finere enn den gamle. Å ja, som jeg trives her!

November: Det skjedde vel kanskje ikke så mye, men det var vel kanskje det som var litt godt og. At vi endelig hadde kommet oss på plass i vårt nye hjem. Dessuten begynte jeg å bli litt lei av å stå ute og fryse på hundeskolen, at det var like godt at resten av dagene var rolige.

Desember: Det viser seg at jeg elsker førjula! Nesten mer enn selve jula. Jeg var ikke en dag for seint ute med å pynte, og må vel innrømme at det var spilt julemusikk og drukket julebrus siden midten av november. Og å gå på juleshopping tidlig i desember er rett og slett kjempegøy! Og fordelen med jul og romjul er jo å endelig kunne ha fri. Og kunne ha god tid til alt, til tider for god tid. Men jeg har kosa meg masse med å besøke familie, og nå nå nyter jeg de siste fridagene i Oslo.

Så da må jeg vel bare håpe at 2009 blir et like bra år for min del -
og selvfølgelig et veldig bra år for dere og. Godt nyttår!

Ingen kommentarer: