fredag 6. februar 2009

Kaffeløgnen

Jeg var innom Deli De Luca i dag tidlig for å kjøpe en kopp kaffe.

Ekspeditør: "Så du skal ha kaffe i dag?"

Jeg: "Ja, må jo det!"

Jeg hørte selv hvor utrolig voksent det hørtes. At jeg var en av de som måtte ha kaffe hver dag - og spesielt på morgenen. Jeg følte det var unatulig voksent til å være meg.
Og det var det jo også. Det var jo overhodet ikke sant. For det første var det jo ikke det som folk liker å tenke på som "voksenkaffen", det var en kaffe latte med en god del søt "Choclate-Mint" oppi. For det andre måtte ikke jeg ha den. Jeg kjøper og drikker den innimellom kun fordi jeg synes det er koselig. Det er liksom noe fint med å drikke den samtidig som jeg går inn i siste ettappe for å komme på jobb - mens jeg venter og sitter de siste minuttene på trikken. Men jeg må ikke - tvert i mot - en til to dager i uka holder.

Så jeg er tydeligvis en kaffeløgner....

Ingen kommentarer: