lørdag 28. februar 2009

Veska mi

For et par uker siden sprakk det for tålmodigheten min. Nå var det søren meg nok! Det her gidder jeg ikke lenger! Jeg kjente jeg ble mer enn normalt irritert, og det har jeg blitt hver gang siden. Dette gjelder veska mi. Jeg er drit lei av å drive å leite etter ting jeg ikke finner i den! Kunne vært interessant å finne ut av hvor mye tid jeg bruker pr uke, eller per dag for den saks skyld, på å leite. Om det så er nøkler, lipsyl, ibux, tyggis eller halspastiller. Det verste er å leite etter kortene mine. De har flytta ut av lommeboka og inn i en liten kortmappe som ligger utenfor pga min utrolige evne til å avmagnitisere dem. Og dette skaper ikke rent litt frustrasjon for meg, for den er jo umulig å finne. Jeg gruer meg litt til hver gang jeg skal betale for jeg aner jo ikke hvor lang tid det skal ta å leite denne gangen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg sier høyt: "Ja, skal bare se om jeg finner kortet mitt først..." til ekspeditøren for å ikke få tida til å virke så pinlig lang. I dag måtte jeg til og med begynne på noe som kunne ligne en samtale fordi det tok slik tid.

Jeg har selvfølgelig prøvd å løse dette problemet hundre ganger. Det ene er å rydde i veska ofte. Det hjelper jo litt. Det andre er å legge de miste tingene i små punger. Det hjelper forsåvidt også litt. Men det ender jo på en eller annen måte opp som kaos oppi der der nesten hver eneste dag uansett. Så det siste jeg har begynt å gjøre er å forberede meg før jeg går inn i butikker jeg veit jeg skal kjøpe noe. Jeg finner fram kortet før jeg går inn i butikken, eller ihvertfall før jeg stiller meg i køa. Av og til må jeg gå litt mer drastisk til verks og sette veska ned på gulvet, plukke ut det øverste laget med ting, og deretter begynne og leite.

Jeg har nettopp vært en tur i byen nå, og som vanlig blitt frustrert igjen. Derfor skal jeg nå plukke ut en og en ting ut av veska og deretter notere ned her hva jeg fant.

I veska mi akkurat nå:

- et hånkle (fordi Silva var med til byen og jeg trenger det hvis hun plutselig må opp på fanget mitt)
- solbriller
- en kvittering
- en serviett
- rosebudsalve
- et par tynne votter
- en lue
- en kvittering til
- et ekstra leiebånd med sele til Silva
- lommebok
- en liten notatblokk
- Doc halspastiller
- nøkler
- en liten pung med tyggis, lipgloss, flere halspastiller og en hårstrikk
- et par tjukke votter
- en ødelagt hengelås (den burde vel kanskje vært tatt ut for noen dager siden)
- kortmappe (ser du! Så lang tid tok det før den dukka opp!)
- en kulepenn
- Silvas go'bit pose
- håndkrem
- refleks
- telefon
- enda et par tynne fingervotter
- almanakk
- en miniklesrulle
- enda en kvittering
- enda flere halspastiller
- et stoffetui til solbriller
- en liten pung med lipsyl og ibux
- headsettet til telefon
- to kulepenner til
- boks med tannpirkere
- to stk papir som har vært rundt halspastillene

Hadde det ikke vært fordi jeg veit at jeg tok en og en ting ut og kan 100 % stå for at dette er sant, veit jeg ikke om jeg hadde trodd det sjøl at det skulle være så mye. Når jeg ser det i listeform gir det meg ihvertfall forklaringen på hvorfor det kan være litt vanskelig å finne fram...

3 kommentarer:

Kathrine sa...

Utrolig hva man får plass til nedi en veske må jeg si.. Hehe..

Hilde sa...

Ja, irriterende mye!

Solveig Irene sa...

Jeg hadde også det problemet før. Det eneste som hjalp var å skaffe en veske med mindre plass.
:)