onsdag 29. april 2009

Klar for 1. mai feiring

Etter flere år på en liten trang studentbolig, har jeg hatt mange drømmer om min egen leilighet. Et av kravene var balkong, og da vi kjøpte i høst hadde jeg fått den. Men det er først nå jeg virkelig har fått den. De siste dagene har gått med på å gjøre klart for helga jeg har venta på lenge nå: en langhelg i Oslo!
Jeg har brukt opp nesten hele lønna mi for å få balkongen ferdig til denne helga. Og på fredag braker det løs. Da blir det kaffe og frokost ute på vår balkong. Med nye utemøbler, nytt teppe og nye planter. Jeg har fulgt værvarslet for fredag daglig siden søndag, og selv om det sakte ser dårligere ut, har jeg trua på at det blir bra nok. Og skulle det bli dårlig, må jeg holde meg til reglen om at det ikke finnes dårlig vær, men dårlig klær.

Og slik ser min uteplass ut:

Det må jo også sies at dette ikke er den ferdige utgaven. Dette er en vårutgave hvor ikke engang balkongkassene har kommet seg opp. Enda er det bare stemorene som har fått plass, men når det er helt klart at det ikke blir kaldt lenger, skal andre blomster få overta.

Kaninene syntes også det var en veldig god idè å sette blomster i sinkbøtta, for det var akkurat en slik høyde at de kunne innta et godt måltid vårblomster. Det er ihvertfall bare en plante igjen med blomst på etter at de har stått der i hele to dager.

Ingen kommentarer: