fredag 27. november 2009

NRK2 en fredagskveld

Jeg har nettopp kommentert på facebook at jeg ikke hadde tenkt å se NRK2 program om "Bergensbanen minutt for minutt", men jeg kjenner at jeg ikke helt kan la være å titte litt innom. Selv om det kan høres noe gørrkjedelig ut å følge HELE togturen fra Bergen til Oslo, er det allikevel noe som gjør at jeg bare må vite hva dette er. I beste sendetid - fredag kveld fra 19:55 til 03:10 - får man altså oppleve hver eneste meter denne togturen bringer. NRK2 mener at dette er ekslusivt, fordi man får oppleve turen fra lokførerrommet - noe bare lokførere fra før har opplevd. Og hvis du trodde at programmet skulle bli kjedelig igjennom alle tunnelene så tar du feil. Da velger NRK2 å samtidig vise "skatter fra arkivet" om Bergensbanen.

Jeg veit ikke helt hva bakgrunnen for at NRK2 viser dette er, men enste mulige forklaring jeg kan finne er at de veit at de ikke har seere uansett på fredagskvelden. Jeg for min del får nøye meg med noen glimt innimellom da Andreas insisterer på å ha på noe annet. Men som han forslo; hvorfor ikke heller kjøpe den på DVD? Da får jeg sikkert med bonusmateriellet også!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Haha, vi har hatt den "diskusjonen" i heimen her i dag også, hvorfor sende over SJU timers togtur på tv? Jeg ser du har lagt merke til at den gikk på fredag, i beste sendetid... det gjør det kanskje ikke noe bedre at de faktisk sender den i REPRISE søndagen etter!?
Tenk om man gikk glipp av en tunnel...

Hilde sa...

Det visste jeg faktisk ikke, men det var jo fint for de som ikke fikk sett det på fredag:)Jeg fikk ikke med meg hele turen, men var så heldig at jeg fikk oppleve Geilo stasjon.