søndag 14. mars 2010

Student-Hilde 2 måneder

I morgen har jeg tredje samling på skolen, og jeg har vært student i to mnd. Den første måneden var den merkeligeste studentmåneden jeg noen gang har hatt. Jeg leste vanvittig mye, skrev sikkert minst 20 siden med notater og jeg lå så langt foran det jeg forventa at jeg ikke forsto helt hva mer jeg kunne lese.

Den måneden som nettopp har gått har vært litt mer lik sånn det pleier å være. Min studieteknikk går ut på å ta med boka bort i sofaen, sette på TVen og passe på å lese i reklamepausene. Det innebærer da den konstate dårlige samvittigheten, men som jeg ikke klarer å få gjort noe med. Jeg har lest et minimum at det jeg måtte denne måneden, men jeg kan ihvertfall si at jeg nådde målet mitt med det lille jeg hadde. Selv om jeg sikkert skulle ha lest mye mer, har jeg fortsatt lest mye mer enn jeg noen gang har gjort før, så alt i alt er jeg fortsatt fornøyd med egen innsats. Jeg håper ihvertfall på at min lærdom fra bachelorgraden om at "å lese alt pensum er bare tull og bortkasta tid!" funker i år også.

Jeg har aldri vært og kommer vel aldri til å bli en sånn god student...

2 kommentarer:

Rosetrend sa...

Heihei Hilde! Lenge siden sist. Ser ut til at du har d bra! Hvilke studier er det du har begynt på?

Hilde sa...

Hei! Jeg har det veldig fint! Begynte på videreutdanning i småbarnspedagogikk for et par mnd siden, så om en veldig god stund blir jeg forhåpentligvis førskolelærer også:) Bra med deg? Var innom bloggen din en gang for lenge sida, men så glemte jeg litt av den, men ser at jeg skal følge med litt igjen:)