søndag 2. mai 2010

Andreas og Hilde tapeteserer - en serie i to deler - DEL 2

Da var endelig den spennede del 2 av tapeteseringsforsøket vårt her! Tapeten ble faktisk satt opp den søndagen for noen uker siden, men omstendinghetene rundt gjorde at publiseringen ble satt på vent. Men nå er den altså her.

Dette har skjedd: Det var fredag er Andreas og jeg hadde er nervepirrende kveld hvor vi satte opp veggfornyer og grunnet den. Vi var strålende fornøyd med vårt nøyaktige og gode grunnarbeid da vi la oss den kvelden.

Allerede tidlig dagen etter kom det som måtte komme. Det skulle være for godt til å være sant at vi virkelig hadde gjort alt riktig. For hva var det lille A5 arket som lå på kjøkkenbordet? Den så jeg ikke i går? Jeg tar den opp å leser: "Hvordan sette opp veggfornyeren". Ahhaja - det var altså med en egen bruksanvisning for den. Jeg leser videre: "Veggfornyeren skal settes opp på veggen med utsiden av rullen inn mot veggen" Hvaforno?!? Okey - det betydde at vi har satt opp alt feil vei. Jeg fortsetter å lese: "La veggfornyeren tørke i minst 12 timer før den males" Vi venta vel ca like lenge som det tok å maskere listene rundt veggen.
Så hva gjør vi da? Den satt jo fortsatt fint på veggen enda ihvertfall. Da kom en tanke som virka kjent for meg: "Æsj da...det går nok bra! Vi lar det være slik!" Så gjorde vi det.

Dagen etter kom Liv Anita, men sin assistent Marianne, for å hjelpe oss å få tapeten opp. Og så var vi i gang. Første lengde ble målt opp, limet ble limt på veggen og plutselig var første lengde oppe.
Det som virkelig var nervepirrende var å få opp lengde nr to. Ville den passe inntil nr en? Men med litt skikkelig teamwork viste det seg at den passa perfekt. Og et godt team må jeg si at vi var; det var god fordeling av arbeidsoppgavene og samarbeidet var upåklagelig!

Vi nærmer oss slutten, og roen har senka seg. Andreas jobber med det siste hjørnet, mens resten av teamet begynner å slappe av.

Og endelig er tapeten på plass. Perfekt satt opp ut fra mitt synspunkt, og heldigvis passet den godt inn i leiligheta vår og.


Nå har tapeten vært oppe på veggen i 3 uker, og ingenting har løsna enda. Men det blir jo spennedende å se hvordan det går...

Ingen kommentarer: