lørdag 22. mai 2010

Dyrlegevisiten i høst

I høst måtte Ida til dyrlegen fordi hun følte seg dårlig. Dyrlegen mente at det var best at Ida ble igjen på klinikken gjennom hele helga for observasjon. Det var ingen mulighet for at vi kunne ringe i løpet av helga for å høre hvordan det gikk.
Da vi skulle hente Ida på mandagen, ble vi møtt av den rareste dyrlegen jeg har sett noen gang. Han snakka usammenhengdene og ga oss en veldig vagt svar på hva som feilte henne. Det var et eller anna om "at livet går i bølger...bla...bla...." De trodde kanskje at hun hadde en betennelse i tannkjøttet, så vi var nødt til å komme tilbake om 14 dager for å se nærmere på det.
Så var det bare å betale over 3000 kr for ingenting!

Jeg ble litt irritert over at de ganske unødvedig hadde holdt henne igjen der, for at vi skulle betale så mye det. Et halvt år tidligere ble hun sterilisert på Lillehammer, og da fikk vi ta henne med hjem og overvåke henne selv, men vi ble bedt om å holde telefonkontakt med dyrlegen. I tillegg fikk vi et vaktnr vi kunne bruke om hun ble dårligere i løpet av de dagene klinikken var stengt. På Lillehammer ble vi også advart mot at det er en stor risiko i gi kaniner narkose, og jeg måtte bekrefte at jeg allikvel ønsket å gi henne dette. Da jeg så at klinikken i Oslo også hadde gitt henne narkose - uten å engang informere oss, syntes jeg dette var veldig dårlig! Det var ikke aktuelt å dra tilbake for å gi dem enda flere penger for tulleting, så om ikke tennene til Ida skulle bli bedre, skulle vi dra et annet sted.

Denne klinikken heter AviVet, og i går kunne vi lese dette.

Ingen kommentarer: