søndag 16. mai 2010

Lille lilla

For en måneds tid siden konkluderte jeg med at telefonen min ikke virka så bra lenger, slik at det var fornuftig å kjøpe en ny. Egentlig spilte det ikke så stor rolle hva slag telefon det var, jeg bruker den jo stort sett bare til å ringe, sende meldinger og høre på radio uansett. Derfor tenkte jeg at det viktigeste var at det var en Nokia eller Samsung slik at jeg skulle klare å trykke på riktig knappn og unngå mye "slette konktakt?" Utover det skulle den koste maks 2000 kr og det skulle ikke være en touchtelefon, fordi jeg tror ikke noe på at det er bra.

Jeg begynte min leting på internet, og til slutt satt jeg igjen med to stk som var akuelle. Den ene holdt seg godt innenfor de rammene jeg hadde gitt, mens den andre gjorde vel strengt tatt ikke det. Allikevel var det denne telefonen som føltes ut som den riktige. Jeg valgte å følge hjerte mitt, og endte opp med den peneste telefonen jeg hatt sett. En liten, lilla, Samsung touchtelefon. Ikke kosta den under 2000 heller, men jeg var overbevist om at dette var riktig valgt. Denne telefonen ville til meg!

Da jeg først hadde overgått meg sjøl i telefonvalget, tenkte jeg at jeg bør vel kanskje utnytte mulighetene litt mer enn hva jeg har gjort før. Jeg satte meg to mål:
1 - legge inn musikk
2 - komme meg på internett

Mål 1 nådde jeg for et par uker siden. Jeg fant fram bruksanvisninga og en kabel og forberedte meg en helvetes kveld med mye "ååååå- det her går jo ikke!!", "Andreas!! Du må hjelpe meg! Det her er jo bare tull!" "Skjønner ikke hvorfor det har produsert et program når det ikke skal funke!!" Men til min store overaskelse ble det ikke slik. Med to-tre tastetrykk hadde jeg lagt inn mine første to mp3er! Dagen etter laget jeg en spilleliste og la til 68 musikkfiler til.

Mål 2 nådde jeg i dag. Det har vært to problemer knyttet til å komme meg på nett. Det ene er at jeg overhodet ikke har hatt peiling på hvordan jeg skal gå fram. Det er ikke nett på telefonen, og utover det ana jeg ingenting. Det andre problemet er angsten min for å klare å komme meg på, men ikke av. Så jeg ser for meg at jeg har vært på nett i mange dager sammenhengde og det vil dukke opp en telefonregning som tar fra meg alle skattepenga og feriepengene mine.
Løsningen på hvordan jeg skulle komme meg på nett, fikk jeg av min ste-svigerfar. Han sa at jeg måtte gå på chess.no og få tilsendt et eller anna derfra. Det gjorde jeg i dag, og plutselig var jeg på nett!
Om jeg har klart å logge meg av, gjenstår å se.....

Ingen kommentarer: