torsdag 29. juli 2010

Forundringspotte

Da jeg var en snartur innom hjemme før vi skulle til London, nevnte jeg at jeg har fått en helt ny stemor oppi potta til en dau sypress. Da jeg kom hjem i dag, rydda jeg opp ordentlig på balkongen, og så at oppi den komma vokste det litt av hvert. Der er et par stemorer/stemødre, noe som kan se ut som vanlig litt langt gras, ett par, tre greier av noe med en tykk, litt stikkete stilk og faktisk en klatreblomst! Jeg har jo alltid ønska meg en klatreblomst, men har latt være pga kaninene. Og pluselig har det kommet en på balkongen min helt av seg selv. Det rare er at i denne potta har jorda vært veldig tørr siden jeg ikke så poenget med å vannet en død busk. Det er heller ikke spredd seg noenting i det andre pottene mine. Ikke så mye som et bitte lite ugras... Det har hengt noe fuglemat rett ved, men kan fuglematen gjøre sånn?!?

Da vi så alt det fine som muligens kan komme fram oppi der, fant vi ut at vi kunne jo satse litt på denne potta igjen. Derfor klipte vi bort det meste av sypressen, men lot det stå igjen to store greiner slik at klatreplanten har noe å klatre på. Så nå kan vi bare vente i spenning å se hva forundringspotta vår kan by på!


1 kommentar:

Anonym sa...

ma sjekke:)