torsdag 14. oktober 2010

Nytt pc bord

For noen uker sider var jeg på helgetur i Moelv, og tilfeldigvis fant jeg ut at det var loppemarked og auksjon på Fremad (et forsamlingslokale like ved mamma og pappa). Jeg tenkte at her skulle det vel være muligheter for å gjøre et kupp som er vanskelig å få til i Oslo. Ann Helen og jeg stakk opp en tur, og for det meste var det ting jeg helst ikke ville ta med hjem (ihverfall som var i loppemarkesdelen - og auksjonen hadde jeg ikke tid til å være med på). Men inniblandt noen møbler så jeg det som fint kunne blitt bordet mitt. Det var malt i flere lag, og på bordflata var det limt på noe tapetlignende greier som halvveis hadde flassa av igjen, men utgangspunktet for bordet så veldig bra ut. Dessverre sa damen som satt ved bordet at det skulle bli solgt på auksjonen, og litt misfornøyd gikk jeg videre. Heldigvis kom vi over ei dreven Fremad-dame og takk til Ann Helen som spurte om det ikke var mulig å få kjøpt bordet før auksjonen. "Jaa..så du vil ha det?", sa hun. "Det kommer jo an på hvor mye det koster da", svarte jeg. "Tja...skal vi si 50 kr da?", sa den søte dama. Og gjett om jeg ropte "Ja!!" Så med 50 kr mindre, fikk jeg det fineste bordet jeg kunne tenke meg for øyeblikket. Vi fikk det med til mamma og pappa, og der fikk jeg slipt av det meste av den dårlige malinga.

Tilbake i Oslo kom problemet. Hvor skulle jeg gjøre av bordet? Det fantes virkelig ikke noe som kunne minne om en ledig plass til det. Jeg tenkte at jeg kunne jo kaste ut kjøkkenbordet, men det ville i grunnen vært et dårlig bytte med tanke på hvor mange som får plass rundt (type en stk på det nye bordet). Så forrige helg ble heller IKEAskatollet pcen har stått på solgt, og istedet har mitt vakre bord på fått sin hederplass! Ut med kjipe IKEA, og inn med koselig loppe-bord!

Så her er vårt nyeste møbel (pc, hekleduk og lampe har kommet på etter at bildet er tatt, men det ser veldig bra ut!):

Bordet er som sagt slipt ned, men det er fortsatt igjen noe malingsrester. Itillegg har jeg hatt over et tynt lag med hvit lakkbeis.

Knotten er bytta ut. Den gamle var umlig å få pussa ned på en fin måte, og den nye er jo mange ganger finere uansett!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Bordet ble kjempefint det.
Mamma.

Livva :) sa...

Hilde slår til, IGJEN! :) Jeg blir imponert.. :) Du ordna deg et bord til 50,- som vi på Bohus selger til 2000,-.. Forskjellen er bare at ditt har mye mer sjarm :) Du er flink! :)

Hilde sa...

Åj, det var stor forskjell ja! En skal betale mye for at det skal se gammelt ut...