tirsdag 25. januar 2011

Bloggverden

Til å ha hatt en blogg i snart "gud-veit-hvor-mange-år", kan jeg særdeles lite om bloggverden. Jeg har hele tiden skrevet bloggen først og fremst for min egen del, og tenkt at så lenge jeg har minst en leser så skriver jeg. Jeg har ikke gjort de store greiene for å få så mange lesere heller, men har satsa på at dette er en blogg for familie og venner som synes de er greit å lese om hva som skjer med meg (og Andreas og Silva). Det samme har det vært med de bloggene jeg leser. Jeg har lest bloggene til folk jeg veit hvem er.
Men nå har jeg plutselig begynt å lese andre blogger også. Jeg begynner å forstå at bloggverden er uendelig stor, og at det for meg er et helt fagfelt jeg egentlig ikke skjønner noenting av. Og sammen med at jeg systematisk har begynt å lese andre blogger, har jeg nå oppgradert min egen blogg med en skikkelig bloggliste på siden. En ganske så kort en iforhold hva mange andre har, men her må jeg nok ta et steg av gangen. Og når bloggverden sakte begynner å åpner seg litt mer for meg, blir jeg helt blogg-forvirra av min egen blogg og. Hva handler den her om liksom? Den handler jo om de store og små tinga som skjer rundt meg, men jeg burde jeg kanskje skrive mer om en type ting? Skulle jeg ha lagd en helt ny blogg? Det hadde vært gøy å hatt en interiørblogg, men selv om det er artig å prøve å få leiligheten fin, tviler jeg på at det skal finnes nok ting å skrive om fra disse 50 kvm. Ikke klarer jeg å forandre på noe særlig her om dagen heller - så interiørbloggen får komme en annen dag da den kan bli mer interesant. Så enn så lenge får bloggen stå som den står, og leses av de som måtte ønske det.

4 kommentarer:

mirakel sa...

Jeg liker bloggen din akkurat som den er, jeg. :) Men skulle ikke hatt noe i mot å lese mer om interiør og sånn hos deg! Du har jo veldig peiling, og kan helt sikkert være til stor inspirasjon for mange. :)

Klem

Monica B sa...

Jeg synes også at bloggen din er fin som den er. :) Følger med på alt du skriver, og du skriver på en måte som fenger. ;)Du skriver om litt forskjellige ting, som da gjør at den ikke blir ensformig. :)

Hilde sa...

Fint dere liker den da! Jeg får heller legge inn en god dose interiør på denne bloggen om jeg skulle føle for det. Fordelen med blogg er jo at jeg legger ut det man vil:)

ida sa...

Synes bloggen din er helt topp jeg, Hilde! Like morsomt å lese hver gang! Du er kjempe flink til å skrive! Så frotsett som du gjør! :)