torsdag 27. januar 2011

Klar for avreise!

Avreisen til Ghana begynner virkelig å nærme seg, og nå er det meste klart. Flyet går ikke før på lørdag, men siden vi skal en tur innom Moelv på fredag, er det egentlig ikke noe særlig med tid igjen til å ordne det som ikke er ordnet.

I barnehagen har dagen i dag handla en del om Afrika. Mange av toåringene har gitt bort et par sko som jeg skal ta med til barnehjemmet vi skal besøke.

De veit at barna som skal få skoene ikke har noen mamma og pappa, og ikke har de så mange sko heller. I dag har mange av barna gått rundt med babyene sine knyttet fast på rygget og vi har spilt mye på trommene. Ei av jentene mine har sagt flere ganger: "Jeg vil være med deg!", men det spørs om mammaen hennes ville ha syntes at det var en god idè.

Kvelden i kveld har jeg brukt på å pakke. Og jeg må virkelig si jeg er imponert over mengden baggasje jeg skal ta med. Med unntak av klærne og skoene jeg skal dra i + noen få felles ting, er dette det jeg tar med:

Sammen med skoene (ca dobbelt så mange som på bildet over), veier baggasjen min 9 kilo!! Folk som har sett Andreas og meg på tur før, tror jeg kan ha store problemer med å forestille seg at det er sant, men vi har faktisk ikke med oss nesten noen ting bortsett fra gleden over turen!

1 kommentar:

Tea sa...

God tur! Sjekk karakteren:) Klem Tea