fredag 18. februar 2011

Petter helt privat

Jeg er ferdig på jobb etter fredag, har spist middag og starter opp pcen. Jeg går inn på vg.no i håp om å få lese mer om dagens store sak. For framsida på papir-VG har jeg sett et par ganger i dag, og nå er det på tide å sette seg ned i ro og mak og endelig få lest saken skikkelig. For det er jo dette jeg har gått rundt å lurt på i hele dag. Jeg har virkelig ønska å komme i dybden i denne saken. Men jeg åpner altså vg.no - og finner ingenting....

Jeg finner ingenting om deres egen førstesak i papirutgaven; "Slik er Petter helt privat". Det eneste jeg finner om Petter i nettutgaven er "Northug får spesialopplegg", men jeg bryr meg svært lite om hvilket opplegg han får. I papirutgaven sto det noe om kjæresten, mora og hat, og det er dette jeg ønsker å vite mer om. Jeg ønsker å se den virkelig Petter Northug - den Petter som er mer enn bare en som er flink til å gå på ski. En person som både har kjæreste, mor, følelser og tanker. Hva foregår egentlig hos Petter? Da tenker jeg på både i hans indre og i hans hjem. Blir han sur når han ikke vinner? Går det utover kjæresten hans etterpå? Går det utover mora hans? Går det utover søskenbarnet hans? Er det lenge siden han har snakka med bestemora si? Har han noen bestemor i det hele tatt? Hvem lager middagen på lørdager? Hvem vasker klærne hans? Hva liker han å gjøre sammen med vennene sine? Hvem er vennene hans? Har han mange venner utenom andre som går på ski? Ja - hvem er Petter?

Men dette skulle jeg altså ikke få vite - siden jeg bare leser nettutgaven. Så nå sitter jeg her, godt planta i sofaen, og lurer fortsatt på hvem Petter Northug er helt privat. Så om noen tilfeldigvis har lest artikkel- vær så snill å la meg får vite det, slik at vi kan ta en kopp kaffe og snakke om Petter.


(bildet er hentet fra www.vg.no - "Northug får spesialopplegg")

Ingen kommentarer: