mandag 12. desember 2011

Irriterende ting

Er mye som kan være irriterende, men noe som kommer høyt opp på lista er "å være trøtt på ettermiddagen". Hver eneste dag etter jobb er jeg stuptrøtt, men jeg kjemper i mot å sove i flere timer. Denne tida kan aldri brukes til noe fornuftig - nettopp fordi jeg egentlig bare vil sove. Hver ettermiddag mellom 17 og 21 tenker jeg: "aahh..i kveld skal jeg ihvertfall legge meg tidlig! For i kveld er jeg jo faktisk trøtt!" Og hva skjer? Rett etter at det dinger ni ding i klokka våkner jeg opp igjen. Jeg blir mer og mer våken jo nærmere midtnatt jeg kommer, og det perfekte tidspunkt for å vaske og rydde er sånn ved 23 tida. Men da har jeg jo dårlig samvittighet fordi jeg ikke allerede er i seng, og rundt midtnatt er jeg endelig klar for å sove.

Så da blir det som det må bli dagen etter - etter en natt med for lite søvn, kaster jeg bort nok en ettermiddag på å sitte hjemme å være trøtt. Mange timer bortkasta tid i uka er det jeg kaller det her - og det er utrolig irriterende!

Ingen kommentarer: