fredag 30. desember 2011

Nyttårsløfter

Det er litt over en dag igjen av 2011, og det er på tide å ha det klart hva man skal bli bedre på i 2012. Min liste ser slik ut:

1: Alltid si "Hei" til busssjåføren. Jeg har egentlig gjort det noen uker allerede, men jeg skal fortsette å gjøre det. Det virker på meg som om det finnes mange busssjåfører i Oslo som sitter inne med mye sinne mens de er på jobb, og hvis et "hei" gjør dagen litt bedre for en av dem, er det verdt det.

2: Ikke spise så mye godteri. Jeg hater at jeg alltid må gå inn i et nytt år å si det, men jeg kan jo ikke akkurat skryte på meg at det har vært vellykka i år heller. Jeg har hatt noen uker innimellom det har gått bra, men målet er jo at det skal gå bra hele tida. For å være æerlig er motivasjonen for dette litt dårlig om dagen, men jeg ser jo at jeg ikke har noe valg...

3: Nesten aldri bruke vanlige bukser på jobb. Jeg skal selvfølgelig ikke gå naken, men jeg skal bruke mye mer skjørt, kjoler og lange gensere som jeg bare trenger tights under. Jeg fatter ikke at jeg har jobbet i barnehage i snart fire år med sånne stramme bukser! Jeg er i ihvertfall forberedt på dette løftet, for shoppingen for to dager siden hadde dette som mål. Så mange nye skjørt og tightser venter på meg. Å for en ny hverdag det skal bli!

Det var egentlig det - jeg veit ihvertfall at jeg ikke skal begynne å trene i år heller! Og akkurat det veit jeg skal gå bra!

Ingen kommentarer: