mandag 5. mars 2012

Sukkeravhengihet

For over et år siden skreiv jeg dette innlegget om at jeg helt på ordentlig er avhengi av sjokolade. Jeg nevte vel at å kutte ut godteriet var en del av nyttårsløftene mine igjen, men sannheten er at jeg ikke siden innlegget for over et år siden har klart å holde meg unna godterier mellom mandag og torsdag (fredag, lørdag og søndag er lov). Jeg kjemper alltid en kamp for å holde det på et minimum, men av og til er det helt håpløst vanskelig. For ofte er det virkelig abstineser det er snakk om - at det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg må spise noe søtt. Jeg blir ordentlig urolig og stressa, og når det er slik finnes det ikke håp om å la være å spise sukker. Jeg har jo visst det lenge -at det er en fysisk avhengihet det snakkes om her, men jeg ble faktisk ganske glad i dag da jeg endelig kunne lese en ny artikkel som viser at dette er sant:

http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/05/er-du-avhengig-av-soett-vil-du-alltid-vaere-det

Ingen kommentarer: