søndag 1. april 2012

Helgas lille lærdom

Som en snikstart på påskeferien, skulle jeg og ei venninne besøke en annen venninne som bor i Manchester denne helga. Jeg velger å bruke dette innlegget til å si noe om den lille tinge jeg lærte, framfor å si stort om Manchester.

Noe av grunnen er litt fordi jeg egentlig har sett svært lite av Manchester, for på et lite blunk var plutselig weekenden vår blitt omgjort til nesten av halvparten av det som var tanken. For tanken var å reise på fredagsmorgen, for å ha nesten hele fredagen + lørdagen i byen. Slik ble det ikke.

For da vi møtte opp på Gardermoen litt før kl 8, var det nemlig ingen tegn til at flyet vårt hadde gå tenkt å gå med det første. Derimot kunne ei dame fortelle oss at flyet vårt hadde endret rute, og kom til å gå kl 17:00 istedet. "Du har fått beskjed om det her", sa hun - men det hadde jeg ikke!

Alt flyet var endra var det forsåvidt lite å gjøre med, men jeg har lært meg at det er stor forskjell å kontrollere rutetidene på billetten og å kontrollerer rutetidene på flyselskapet sin nettside. Så fra nå skal jeg selvfølgelig alltid gjøre det siste, for å unngå å stå opp 4 timer før det er nødvendig, og for å unngå å bruke mange hundre kroner på transport til - fra - til Gardermoen på en dag. Nå skal det sies at Flybussekspessen var utrolig snille med oss, og lot oss få sitte på uten å betale tilbake til byen denne dagen.

Men til tross for at jeg sto opp unødvendig tidlig og var unødvendig trøtt, at jeg ikke hadde trengt å tatt ut en feriedag for det her, og at vi mista en av to dager av den lille ferien vår, var den korte tida vi fikk kjempeflott!

Utsikt fra soverommet til venninna mi. Tenk å hatt et sånn rekkehus!

Ingen kommentarer: