onsdag 12. september 2007

Ghana - 4 dager igjen...

Nå begynner jeg fysik å merke at det ikke er lenge igjen til jeg skal dra. Jeg er forholdsvis rolig og bare gleder meg på dagtid, men det er på natta og nærmest i underbevisstheten min jeg begynner å bli litt nervøs. Jeg sover litt dårligere enn jeg gjør til vanlig, og rett før jeg sovner er jeg overbevist om at det her ikke kan gå bra. For det første har jeg en dårlig følelse på at flyturen fra Frankfurt til Accra ikke skal gå bra (selv om det er SAS turen fra Oslo til Frankfurt jeg oppriktig bør være beskymra for!). For det andre skremte en "langbein" meg skikkelig i går. Kroppen var bitte-bitte liten, men den hadde sinnsykt lange bein! Jeg prøvde å si til meg selv at jeg rett og slett ikke kan bli redd denne, for da kommer jeg til å ha et stort problem der nede. Og det ser jeg vel ikke bort i fra at jeg kan få. Men jeg takker malariamyggen for at den er såpass farlig et jeg må ligge med myggnett. Slik er jeg sikra for alle andre dyr også.
Ellers er jeg vel generelt bare litt nervøs fordi jeg virkelig ikke aner hva jeg skal ut på! Jeg fikk mail fra Atlantis i dag, og jeg har blitt flytta til et nytt prosjekt. Så om jeg begynte å synes det var litt greit å ha en annen normann ved min side, er jeg veldig glad for at jeg kommer dit alene. Hvis noen er intresert i å se på kart for å vite hvor jeg skal, skal jeg til et lite sted som heter Mampong, som ligger like ved byen Kumasi.
Selv om jeg er litt nervøs, begynner jeg i bunn og grunn å bli veldig klar for å dra nå. Det meste av det praktiske er snart i orden, så hvis ikke SAS har tenkt å innstille flyet mitt, så har jeg egentlig trua på det her skal gå bra!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Fy fader Hilde, du er TØFF som skal reise! Skulle ønske jeg også var så tøff :) Men har liksom ikke helt fått med meg hva du skal der jeg? heh. GOD TUR!!

Hilde sa...

Jeg skal jobbe på barnehjem i to mnd, også skal jeg bare reise litt rundt omkring i to uker etter det:)

Anonym sa...

Heilt enige; du e skamtøffe Hilde!! Beundre deg for d! SAS suge jo, men me satse på at de klare å få avgårde flyet ditt! D går heilt sikkert bra!! :-)

Håpe at du får ein kjempefine tur!! Ska følga med deg her på bloggen din!

Stor klem!

Anonym sa...

Hei!

Nå har jeg skrevet en blogg til ære for deg.

God tur!

Klem

Anonym sa...

Koselig å treffe deg i dag forresten. Beklager at jeg måtte dra så tidlig, men det måtte bli sånn på grunn av jobb.

Ta vare på deg selv. Ses i desember!

Klem