mandag 1. juni 2009

Sommer, del 2: Telttur i Nordmarka

For første gang i mitt liv: en ordentlig telttur. Den av typen i skog og mark. For jeg har jo ligget i telt i hagen og på campingplasser, men dette var skikkelige greier. Ihvertfall på nybegynnernivå. For det er en ting jeg tror er veldig viktig på en første telttur for at man skal ville det igjen - det er at det skal være koselig! Og det var det!

Søndag sånn litt utpå dagen tok vi et par busser slik at vi havna litt godt oppi Maridalen. Derfra gikk vi en og en halv times tid inn i skogen til vi fant en flott teltplass ved vannet. For meg er det selve campingen som er viktig - ikke å gå lengst mulig. Og det var vel like greit, for jeg var verken vant til å ha en tung sekk på ryggen eller å gå i kuppert terreng. For andre nybegynner vil jeg anbefale å gå når det er sol. Det var helt fantastisk å ha sitt eget litt sted ved vannet - i sola! Og vi huska selvfølgelig å ha med både sjokolade, potetgull og brus. Eneste som mangla var litt vin. Med da får det bli neste gang. For jeg mener nok enda at det er bedre å gå på en kort telttur med vin, enn en lang uten....


Andreas, Silva og jeg på vei inn i skogen. Silva var flink å hjalp oss med å bære rundstygger og lomper.
Andreas setter opp teltet
Campen vår
Andreas lager egg og bacon til frokost
Årets første bad for Andreas og Silva

Det ble faktisk noen svømmetak

Det her var mer min stil - i sola, godt oppe på land!

Ingen kommentarer: