onsdag 17. juni 2009

Sommer, del 3: Reunion med folkehøyskolejentene

Noen dager på etterskudd med ferieoppdateringa her, men når jeg først har starta på "sommer-serien" min, må den følges opp. Jeg kan ihvertfall ikke la være å neve årets store høydepunkt: Reunionshelga med folkehøyskolejentene! Vi har jo reunion en helg i året hvert år - og det er en flott måte både å se hverandre og for å se landet rundt. Vi har vært i Fredrikstad, på et fjell utafor Kongsberg, Sjernarøy (utenfor Stavanger) og i fjor var i på midt på Dovrefjell og så på moskus. I år var det min tur til å få besøk, så da var det bare å fylle opp leiligheten med så mange mennesker det var mulig å få inn her på en helg. Men der det er hjerterom er det husrom, sier jeg:)

Som vanlig var det kjempefint å se alle jentene mine igjen! I år var det også en helg litt utenom de vanlige. En av jentene skal gifte seg i sommer, så lørdagen ble hun vekka av sin forlover - klar til å ta henne med på utdrikningslaget hennes! Og da fikk jo jeg også mulighet til å være med på mitt første utdrikningslag og (kanskje ikke mitt, men..ja....var jo med ihvertfall!) Nå kan jeg sikkert vinkle denne dagen fra den kommende bruds side, men siden det er min blogg, havner jeg selv i fokus akkurat her. For det var tydeligvis ikke bare bruden som skulle få vanskelige oppgaver (de var vel ikke spesielt vanskelige de hun fikk heller) - jeg mener jeg fikk den vanskeligste av dem alle. For under middagen skulle alle utføre en oppgave vi hadde fått på forhånd. På min lapp kunne jeg gledelig lese: "holde takk for maten-tale" Det var jo synd at jeg generelt hadde drukket en del vin den helga, slik at det var ganske vanskelig å fort fylle på mer, så dette måtte også gjøres i en ganske så klar tilstand fra meg. Noen synes sikkert ikke at dette høres sånn kjempeutfordrende ut, men da kan jeg si at det er en grunn til at jeg ikke har holdt en tale før. Så fra å først tenke: "det ekke aktuelt!", så valgte jeg til slutt å ta utfordingen. Så da har jeg holdt min førte tale også - med minimal planleggingstid!

Til tross en litt ekkel taleoppgave, var dette selvfølgelig en kjempefin helg! Og denne gangen var ikke avkjeden så kjedelig heller - for om bare to 1/2 uke er det jo bryllup!!

Ingen kommentarer: