torsdag 8. juli 2010

Balkongsommer

I år som i fjor har det vært viktig for meg å ha en balkong som ser fin ut - ihvertfall i mine øyne. Det tyder på at nå om dagen er balkongen min stedet å være, for kaninen stortrives, jeg har fått igjen fugler (inkl en skjære-helvete som ikke er velkommen) og blomstene mine bare vokser og vokser. De er hele tiden i full blomst, men unntak av en periode hvor super-gartner-Hilde syntes dert var veldig viktig å fjerne alle de visne og døde, men skjønte ikke forskjell på de og skuddene slik at alle skuddene ble knipsa av. Nå er de ihvertfall veldig fornøyde, og det er jeg og!

Så kommer problemet - det jeg også har gleda meg til i hele år - sommerferien!! Jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skal få blomstene mine til å overleve min ferietur... Jeg har noen tips, men det er tips som er laget for korte helgeferier. Jeg skal prøve alt jeg kan, men jeg er stygt redd for at disse bildene veldig snart vi bli "før-bilder" og at "nå-bildene" vil se betydelig tristere ut....





Så forresten et halvt TV innslag om noe som ligna på et plantehotell, men som egentlig var en kunstutstilling. Om noen lynkjapt ønsker å starte noe slikt, så si fra!

Ingen kommentarer: