torsdag 22. juli 2010

Blomsterlykke!

Selv om Geirnager ble en nedtur er det aldri så ille at det ikke er godt for noe. Vi reiste jo bare rett tilbake og hjem tidligere enn planlagt og dette var synet som møtte meg på balkongen:

Fantastiske blomster som blomstra mer enn de noen gang har gjort! Noen var visstnok døde, men det var noen småpottene jeg visste ikke ville klare seg. Med de store var vakrere enn jeg kunne drømme om! I tillegg hadde det dukka opp en bonus: I min potte med en dau sypress som jeg har slutta å gi vann, hadde det kommet en stemor helt av seg selv! Stemorene jeg hadde fra før så rimlig slitne ut, men det nye i den tørre jorda var strålende fornøyd med livet! Jeg har ingen oppskrift på hvordan jeg har fått til den, men pottene har klart seg i nesten to uker alene hjemme. For andre som skal dra fra sine planter og ikke har tilgang på hageslange kan gjøre følgende:
1. Vann myyye før du drar
2. Sett de i skyggen og lunt
3. Fyll en haug med tomme brusflasker og snu på hodet nedi potta.

Og tata - flotte blomster som tar deg i mot når du kommer hjem!

Ingen kommentarer: