tirsdag 27. juli 2010

I love London

Forrige tirsdag bråbestemte vi oss for å ta en Londontur denne helga. Så etter å ha dratt en liten tur innom Oslo for å vanne blomster og hente pass, var det opp å stå kl halv 5 på fredagsmårran. Planen var ved å dra så tidlig, fikk vi jo hele dagen der, noe som forsåvidt var sant, men jeg hadde ikke regna med at jeg skulle sovne bare en time før jeg skulle opp igjen. Men vi kom oss til London! Denne gangen klarte jeg å komme meg vekk fra Bayswater, så hotellet vårt lå rett ved St Paul katedralen. Et kjempeflott et sådann (i Engelsk standard vel å merke), og med bare 50 meter fra St Paul var beliggenheten også perfekt! Vi rusla turer over Millenuim Bridge, tok kanalbåt fra Camden til Paddington (anbefales på en dag hvor man er litt sliten i beina! Vi gikk rett ombord i båten som ikke ble full en gang, og den kjørte sakte rundt på fredfulle steder), vi spiste mye god mat, gikk noen kjappe turer innom none museer (Tate Modern, Natural History Museum og British Museum - lurt fordi det er gratis og du får ikke dårlig samvittighet fordi du går ut igjen med en gang fordi det er aaaaltfor mange folk inne der på en gang) og sist- men ikke minst - shoppa! Aner ikke hvorfor jeg aldri har vært på Primark før (jeg veit vel egentlig hvorfor - jeg har ikke visst om det...) men det er det smarte stedet jeg pr i dag veit om i hele London. Det er den verste og den beste butikken jeg har vært inni på en gang. Den var grusom fordi det også der var aaaaltfor mange folk der også, varmt og uoversiktlig. Men den var best fordi det var veldig mye fine klær, vesker, sko og smykker som var veldig billig. Kjøpte for eks et par sko til 40 kr og et par til 20 kr, og en bukse som sitter helt perfekt på meg til bare 80 kr. Så det var verdt å invistere litt over en time i helvete der inne, for gleden var stor da jeg kom ut! Også havna vi igjen på både Harrods og i Camden. På Harrods var vi bare for en grunn - dyrebutikken! Vår lille Silva trenger jo alltid noe nytt, og det hun trengte mest av alt nå var et lilla kobbel. Utrolig nok fant vi et helt greit bånd som ikke kosta altfor mye (5-6-7-800 kr for et bånd som skal brukes noen få ganger i året er litt mye - ihvertfall når hun har et par av dem fra før). Noe annet jeg også fant i dyreavd der som jeg ikke har sett før, var salg av Chihuahuaer. Jeg kjente det stakk i meg det jeg så glassburet med en haug av chihuahuavalper til salgs. Det var også eget bur til kattunger. Men Harrods er vel Harrods - de kan vel bare gjøre sånn....
I tillegg til å bare kost oss alt vi kunne i London, har vi snakket mye om Silva. Vi har sett gjennom alle bildene vi har på telefonene våre og er eninge om at vi bør ta flere bilder av henne. Vi har savna den hunden så ubegripelig mye! Så vår lille snupp har selvfølgelig ikke bare fått nytt kobbel, hun har også fått en lilla blomst å pynte seg med når vi pynter oss med lilla (viktig at alle macher!), en ny vannskål som vi har lik utgave av som godteriskål og et halssmykke. Trenger ikke så så mye mer om sistenevte, men det er noe jeg aldri trodde hun trengte, men som ble kjøpt i en slags desperasjon av savn:)

We <3 London and Silva!!

4 kommentarer:

Ida sa...

Åååå kjenner jeg blir helt dårlig da jeg leste dette! Jeg eeeelsker London og nå har vi ikke vært der på to år.
Bayswater er også mitt favoritt hotell-sted også. Er liksom en egen liten koselig by, men sikkert fint å bo i sentrum også.
Har du ikke vært på Primark før? Det er jo så bra! Pleier sette på iPoden og så avtaler Helge og jeg møte sted en time etter så ser vi om vi har rukket handle det vi skal eller så går vi litt til!
Kjenner jeg er skikkelig sjalu på deg nå altså! hehe :)

Hilde sa...

Ja, det tok nok minst en time før jeg begynte å føle meg ferdig. Men å sette på musikk mens man går rundt var lurt - får gjøre det neste gang:) Jeg har egentlig aldri gått sakte i området det ligger. Jeg pleier å begynne på oxford circus og føler meg litt ferdig rett etter bond steet - så da fikk jeg liksom aldri sett primark... Men gjett om jeg veit om det nå!

LivvA sa...

Hoeres ut som en herlig tur i London! Du maa ta meg med dit en gang, jeg har vaert der bare en gang og er altfor lite kjent.. Trenger en som vet om det beste :) Gi Silva en kjempe kos fra meg ;)

Hilde sa...

Selvfølgelig kan vi dra til London!! Du må bare komme hjem først:)Silva skal få en kos av deg!