mandag 17. januar 2011

Fugler og julefeiring

Etter nyttårsaften var det noen nyhetssaker om masse fugler som bare hadde falt ned fra himmelen. Jeg begynner å mistenke at noe sånt kan ha skjedd i Oslo og - eller ihvertfall skremt fuglene pokker langt unna byen. For nå er det andre år på rad at jeg mister fuglene mine i juleferien!

I november og desember i både 2010 og 2009 hadde jeg massevis av fugler på balkongen. Rett før jul måtte jeg fylle opp Eva Solomateren min ca annenhver dag. Begge årene har jeg vært veldig beskymra for at det skal gå tomt for mat mens vi har vært bortreist, så begge åra har jeg kjørt på med massevis av mat til de hyggelige gjestene mine. Og begge gangene har jeg kommet hjem til en balkong som fortsatt er riklig med fuglemat, men alle fuglene er borte! Med unntak av en oppfylling med en gang jeg kom hjem, har jeg ikke trengt å gitt de mat en eneste gang.

Hvor er de? Og hvorfor er de borte?

Ingen kommentarer: