mandag 4. april 2011

Nattbord

Etter at soverommet ble ombøblert for en stund tilbake, har behovet for et lite nattbord meldt seg. Det har vært noen begrensninger til hva som skulle inn: - må være av liten størrelse, da det er veldig begrensa med plass før det vil stenge igjen for døra. - lav pris - må kunne byttes ut til to nattbord når vi forhåpentligvis får mer plass om noen år. Dvs det kan ikke være et nattbord som er så fint at jeg ikke veit hva jeg skal gjøre med det når den tid kommer. Jeg har selvfølgelig vært inne på tanken å titte litt på noen av loppemarkedene som snart kommer, men da jeg var i Moelv i helga viste det seg at pappa en meter på meter med nattbord liggende ute på gårdsplassen. Pappa visste ikke noe om dette selv, men var snill og skar av av par halvmeterere til meg.
Nattbordet er nettopp blitt satt opp ved senga, men dette er et bord jeg må være tålmodig med. Treet har stått utenfor huset til mamma og pappa i ca 43 år, og nå skal det stå ved senga uten å bli brukt en god stund. Det er fortsatt søkkvått, så boka på bildet ligger der kun for bildets skyld. Når det begynner å bli noe som ligner på tørt skal flatene slipes og etterhvert oljes. Og en eller annen gang vil det også være mulig å legge bøker på det.


Den dagen det ikke skal fungere som nattbord, kan det jo enten være et annet avlastningsbord, krakk, sånn til å sette blomsterpotter på eller noe annet. Blomsterpottebord er det min andre halvmeter skal brukes til. Jeg trenger mye forskjellige til å sette balkong-blomstene mine på siden vi har en kanin som liker å spise balkongblomster. Med på helgas "kjøp" (det hele kosta oss en lyspære), fikk vi også med noen skiver av tre som var et par cm tykke. Hva de skal brukes til aner jeg ikke enda, men de står ihvertfall å tørker.


(Jeg bruker visst "jeg" og "vi" litt om hverandre her. Alt dette er nok vårt, men jeg er litt mer begeistra over alt hva trestubbene våre kan brukes til enn hva Andras er)

2 kommentarer:

Hild Frøya sa...

Så utrolig smart. Vi som driver å pusser pp nå, har absolutt behov for tips til alt..

Hilde sa...

Ja, det finnes heldigvis mange gode, enkle og billige løsninger når man pusser opp bare man får tenkt seg litt om - eller blitt inspirert av andre!