onsdag 3. august 2011

Hverdagen kaller

Hverdagen er i full gang med å kalle meg tilbake fra feriemodus, og allerede på jobbdag nr 3 begynner ferien å føles ganske langt unna nå. Heldigvis er det jo fortsatt sommer - eller det er vel først nå det er blitt ordentlig sommer. Men siden hverdagen har tatt meg tilbake kjenner jeg at jeg egentlig ikke er den beste til å nyte at det faktisk er sommer.

Jeg har innsett at mitt siste studieår også er i gang, og etter å ha eid en pensumbok i hele to dager veit jeg hvordan dette året kommer til å bli. Jeg klagde til Andreas i sta fordi det allerede ikke så lovede ut - jeg fikk jeg bare lest noen få sider i går... Alt jeg klarer å se er at det er så vanvittig mye igjen! Jeg er kanskje litt dårligere tilå se at jeg mottok planen fra høgskolen først på søndagskvelden og at studiestart er 1. september. Det er virkelig det her jeg misliker sterkt med å være student - at jeg nesten hele tida er småstressa for alt jeg ikke har gjort. Men jeg får løse det på samme måte som i mitt forrige studieår - TV, internett-tull og en god del sosial omgang må rett og slett utgå i større grad fram til juni i neste år.

Men for all del - jeg har valgt å studere selv - og jeg har valgt jobben min selv - det er det her jeg vil! Men innimellom føles bare veien til det målet litt slitsom.... (og hvis jeg kan legge på en liten klage til - det blir ikke mindre slitsomt av en hodepine som snart vart en uke nå! Sånt blir jeg irritret av) Så - jeg prøver å være positiv med med mine"nye" start med studier og nytt barnehageår, men akkurat i dag virka ikke det ikke så veldig.

Ingen kommentarer: