søndag 18. mai 2008

17. mai er vi så gla' i...

..eller hvordan var det i går?

Joda...er alltid litt koselig med 17. mai, men det starter litt dårlig når det først er på en lørdag og vi har fri uansett, og deretter skal det vise seg å være den kaldeste maidagen på mange år! Er glad jeg bor nedi sentrum for da slapp jeg ihvertfall å se snøen som dalte ned litt lenger opp i byen.

Uansett skulle ihvertfall Andreas og jeg starte dagen med frokost hos Liv Anita og Marianne. Så her var det ikke snakk om å ligge å dra seg - kl 9.00 var vi på plass på Grunerløkka for å spise en kjempegod frokost.



Deler av froksotbordet
Andreas og jeg varmer oss inne med den nye "peisen" til Liv Anita og Marianne. Den kom godt med på slike kalde dager:)
Champange på morgenkvisten

Festkledde jenter klare for å ta turen ut i regnet og kulda. Det finnes ikke dårlig vær, men dårlig klær er det noen som sier. Det kan godt være at det er sant - da hadde jeg definitivt dårlig klær!!

Vi tok bussen ned til byen for å se på barnetoget, men så fort jeg fikk bekrefta at det var der i år og, holdt det for min del. Andreas og jeg gikk egentlig direkte fra bussen og tilbake på trikken vår for å dra hjem. Vel inne i varmen forsatte vi å feire den store dagen med å hvile skikkelig. Så vi sovna rett og slett noen timer før vi skulle sette turen opp til Åshild for å grille. Klok av skade valgte jeg å skifte - denne gang iført strømpebukse og to par gensere. I tillegg var det på tide å leite fram igjen vottene. Så bar det avgårde til Åshild.
Av med finstasen og på med varme klær

Åshild og Andreas er grillmestere

En flott avslutning på kvelden med Marius og Tormod på gitar - og en liten tur på byen!


Så til tross drittvær var det jo egentlig ikke så ille med litt 17. mai feiring allikevel!
Hipp hurra, og gratulerer med dagen som var i går!!




Ingen kommentarer: