tirsdag 20. mai 2008

Hva min hund IKKE skal ha!

Som mange har fått med seg venter Andreas og jeg en valp til sommeren. Siden moderhunden faktisk har sin "termin" i dag, er jeg i full gang med å planlegge alt hunden vår trenger. Men det er kanskje like viktig er hva den ikke trenger. En ting er regndresser til regnværesdager og en varm jakke på kalden vinterkvelder - der skal jeg være med på at det kan være en viss grad av "nødvendighet", men vår hund har uansett så mye pels at kjoler vil nok ikke være hennes greie.
Men her er min topp 7 -av ting min hund ikke trenger:
7. Hundeposer med epleduft: Tanken er jo forsåvidt bra, ingen liker vel lukten av bæsj...men ærlig talt?!?

6. "Hot dog" kostyme: Dette passer nok best for en dachs uansett, så det funker kanskje for en dachs som skal på karneval. Så ofte som det skjer...


5. Sovepose: Jeg håper hunden vår blir litt glad i å gå tur i skog og mark, men det er ikke nødvendig og dra på telt- og sovepose-tur for min del. Passer sikkert fint for jakthunder som er lenge borte på tur av gangen.

4. Sandaler: Ja, for på varme sommerdager er det sikkert godt å få lufta tærne litt...

3. Kanintøfter: Selv om dette er en liste over ting hunden min ikke skal ha, må jeg innrømme at akkurat denne er jeg litt i tvil med. Mulig jeg tilbringer litt for mye tid med Ida, men jeg tror kanskje hun vil like det. Og hun skal jo bare bruke dem inne..?

2. Solbriller: Hunder har da klart seg i alle år uten solbriller!
1. BIKINI?!?: Oh my good....








Bildene er hentet fra www.voffen.no

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Sinnsykt bra dette her. Jeg stemmer for at du kjøper kanintøflene selvom du skriver at den ikke skal ha det :0)

Camdesign i Rælingen har forresten også bunad til hund. Du kan jo vurdere det? Sjekk ut www.camdesign.no

PS! Hunden ser jo kjempesøt ut. Blir en mini- Shiba dette her!

Gleder meg til å se den når dere får den.

Hilde sa...

Skal sjekke sida, men veit ikke om bunad heller er tingen for hunden vår. Den kommer til å ha så mye utstående pels, at det vil se litt rart ut på henne tror jeg.

Men ja: hun er nok veldig søt:)

Og ja: du skal nok ikke se bort i fra at hun får kanintøfler heller..hehe