mandag 10. januar 2011

Undervurdert

Det er sikkert mye som er undervurdert her i verden, men en ting som er verdt å nevne er brodder til å ha under skoa. Jeg var så heldig å få brodder til jul, og slik jeg ser det må det være en julegave som troner høyt når det gjelder å være en skikkelig bra gave. Jeg har jo gleda meg veldig til å få prøvd disse broddene, og begynte nesten å engste meg for at det ikke kom til å bli glatt denne vinteren. Men i går kunne jeg endelig ane noe glattis på gang da gradestokken endelig viste varmegrader. Og ganske riktig - i dag tidlig var det endelig skikkelig holkeføre! Jeg ble faktisk så glad over blåholka at da jeg gikk i vei til banen i dag med mine nye brodder, kjente jeg at dette var jammen meg en bra mandag!

Broddenes store problem er deres rykte om "at det er bare gamle damer som går med det". Det kan være det er nesten sant, men de blir ikke mindre bra av den grunn. Det som er verdt å tenker over er hvem som faktisk ser gammel ut på glattisen. Er det de unge, kule med skitglatte sommersko som stabber seg bortover isen med arma ut i været for å holde balansen? Eller er det de unge, men ikke så kule folk som meg som kan gå som en modell over isen? Jeg slår definitivt en slag for brodder, og du kan være sikker på at jeg ikke var en av alle dem som havna på legevakta (34 stk i Oslo på en time faktisk)i dag pga fall på isen!

Det har heldigvis skjedd en del på brodde-fronten i det siste. Før var brodder noen store greier som måtte bindes fast verre enn slalomskofester, men nå er de små, nette og søte. Se fort på bilde under og si hvilken av skoene som har brodder på seg:

Som du kanskje kan se er det faktisk ganske så vanskelig å se at de er på, og for ordens skyld kan jeg jo si at det er den nederste som er 100 % sklisikker. De synes litt bedre på litt finere sko, men også her er de godt kamuflert, som du kan se på bildet under:

Eneste grunnen til at noen skulle legge merke til at du har brodder med disse skoene er at folk begynner å lure på hvorfor du går så elegant på på blåholka. Og skulle du komme over et lengre parti uten is, eller du kommer innedørs, tar det ca 1 sekund pr sko å få broddene av, mot de ca fem sekundene det tar å sette de på. De oppbevares i en bittenliten pose som kan ligge i veska like trofast som paraplyen som om sommeren.
Så løp og kjøp - og unngå pinlig gange, enda pinligere fall og i verste fall brukne bein!
Det er ikke tøft å være død! (skada eller flau)


Ingen kommentarer: