søndag 21. august 2011

Puffen i gangen

Det er ikke bare bildeveggen på soverommet som har vært helgas prosjekt. Egentlig har jeg løpt fram og tilbake hele helga, for jeg har hatt et noen jern i ilden. Å være god student har dessverre ikke vært noen av disse jerna, men jeg har gjort en del ting som er mye morsommere!

En av tingene jeg har holdt på med er å bytte ut puffen i gangen. Den har sett slik ut:

Dette er jo også en del av bacheloroppgava mi på HiO, og med alle de begrunnelsene og timene som måtte ligge bak denne puffen er det ikke bare å male over og trekke den om. Denne puffen skal få være slik den er, men den skal få en plass i bodene i stedet. En vakker dag er det svart og grønt som er fargene jeg vil ha igjen og da skal den få komme til sin rett.

Istedet har jeg gått løs på denne puffen:


Denne var en av alle tingene jeg plukka med med på containerdagen i borettslaget. Den har ikke kosta meg en krone og det finnes ingen god grunn til å la den være slik den er på dette bildet. Trekket er slitt, famla og møkkete og treverket er bare noe stygge, lakka greier. Derfor fikk denne puffen seg en skikkelig vask, den ble sparkla og slipt, og til slutt malt og trekt om.


Så puffen som nå har fått plassen i gangen er denne:



For photoshooten sin del fikk den stå i stua da lyset var litt bedre der. Den har - kanskje ikke så overraskende - fått en svak mintgrønn farge på treverket. Alt som males her om dagen blir jo som kjent mintgrønt, og denne var intet unntak. Trekket er "Rosemarie" fra IKEA.




3 kommentarer:

Marianne sa...

Fin farge på krakken :) Du er flink :)

Hilde sa...

Takk for det! jeg er og veldig fornøyd med fargen:)

Monica B. sa...

Så utrolig fin den ble. :) Flink du.