torsdag 2. august 2007

Alene hjemme

De siste ukene kan jeg knapt huske en kveld uten å være med Andreas. Derfor var det nesten litt rart da han reiste til Trondheim på tirsdag. Siden jeg skal til Stavanger i mårra, er Ida på ferie hos mamma og pappa. Så jeg er faktisk helt alene... Det stemmer vel ikke helt - siden jeg er i leiligheta til Andreas er jo "fisken" her. Men jeg ser at han han sine begrensinger som dyr. Jeg synes egentlig at han gjør seg bedre som pynt enn dyr. Ikke blir han spesielt glad når jeg kommer hjem (noe jeg anser som viktig hvis det skal være et bra dyr) og selv om jeg prater med han innimellom er det ærlig talt ikke mye selskap i han. Allikvel synes jeg han er en bra fisk. Jeg blir ihvertfall litt glad når jeg ser han. Som pynt scoorer han veldig bra da. Jeg kan vel påstå at han er den beste pynten som er her. Jeg synes heller ikke det gjør noe at jeg forskjellsbehandler han og Ida. Som nylig utdanna lærer har jeg lært at man ikke skal behandle alle likt. Så mens fisken må klare seg stort sett alene denne uka, er ida på en knallbra ferie på landet. Pappa har sendt meg noen bilder av hva hu har bedrevet tiden med:


I tillegg løper hun fritt mellom stua og verandaen, og jammen meg har hu vært en luftetur på jordet også. Hun har det helt topp emd andre ord!

Jeg for min del har benyttet disse alene-dagene til jobb og sove. I går kveld var jeg ute med folka på jobben. Vi var på la boheme og vi alle var vel enige om at det lureste var å ta det rolig og dra tidlig hjem - det er tross alt den store innflyttuka, og det er mye å gjøre. Og jeg tenke forsåvidt det i går kveld og - var bare at jeg hele tida tenkte "jeg skal gå snart". Og ettehvert gikk det som det måtte gå. Je ble overbevist om at jeg trenger da ikke såå mye søvn, og det går helt fint å drikke litt til. Så sånn rundt halv 4 var jeg i seng. Da var det utrolig godt å ha kort vei til jobb! Jeg har hele tiden vært fast bestemt på at ta trappa til jobb - IKKE heisen! Men i dag var det ingenting som føltes mer naturlig å ta heisen. Formen var vel ikke på topp for å si det sånn, men jeg andre vel egentlig ikke på at jeg var ute - det var jo tross alt gøy! Det jeg derimot angret på var at jeg hadde sagt ja til å jobbe overtid! Og jeg takker høyere makter for at det ikke var behov for det i dag! Kl 4 bare det rett til kebabsjappa, for å så sove i 2-3 timer. Jeg klarte ihvertfall å forsove meg til avtalen med Ole kl halv 8. Men det var vel bedre å forsove meg til de enn til jobb!
Okey...det var ikke helt sant.. selv om jeg kanskje ikke forsov meg, ble vel fort klokka 20 minutter for seint...men, men..inegn som reagerte og jeg tok igjen de 20 minuttene på slutten av dagen.

Men nå er det på tide å ta den siste kvelden alene - i mårra går som sagt turen til Stavanger og jeg får møte folkehøgskolejentene mine igjen! Gleder meg!




1 kommentar:

Anonym sa...

Godt å vite at Hilde klarer seg bra (?) alene hjemme..! ;P Hehe...