mandag 27. august 2007

Sommer i Grimstad

Selv om jeg har tatt meg en feriedag i hele sommer, sitter jeg igjen med følelsen av å hatt mange ferier. Jeg har vært på flere helgeturer, både et par turer til Moelv, Trondheim, Gøteborg og Stavanger. Og i helga var det altså Grimstad som sto for tur. Foreldra til Åshild har hytte der nede, så på fredag tok vi den fire timer lange turen nedover. Hytta ligger vel egentlig i Fevik, for de som er lokalkjent (selv om jeg tviler på at jeg har en eneste venn som aner hvor det er). Ihvertfall - det var sørlandet på høyt nivå! Masse hvite små, hvite hus, hav og selvfølgelig sol! Jeg hadde store planer om å bade (igjen...), men bikinien min var dessverre like tørr da jeg dro som da jeg kom... Lise og Åshild derimot kasta uti vannet. For å sette en ekstra spiss på sørlandsidyllen, var det reker og hvitvin til mat på lørdagen. Og med hjemmelaget rabarbra- og pære suppe fra egen hage, var dette virkelig en drømmesommer på en helg! Anbefales!

Og nå som jeg ser ut på været i dag (og ikke minst kjenner på det!), har jeg en følelse at dette var noe av det siste jeg fikk se av norsk sommer i år.
Og når det gjelder sørlandsbyenes beliggenhet:
Jeg var jo skråsikker på hvordan rekkefølgene til disse byene er. Jeg husker jo alltid Lille Grimme Arne Trenger Ris! Det jeg mener er problemt til denne regla er at den tydelig er laget av en sørlendeing på vei mot Oslo. Siden jeg mener og tror at Oslofolk på vei nedover er mindre kjent enn sørlandsfolk oppover, bør regla gå motsatt vei. For å forhåndsi hvilken by man kommer til må man jo ta den baklengs! Jeg sliter litt med å komme på en ny og bedre regler, så forslag taes i mot med takk! Kan være greit sånn til neste gang jeg skal nedover.

Men det stemte heldigvis på veien hjem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med: Rita Tegner Alle Glade Løver?

Tror du at du husker byene med denne regla?

Anonym sa...

Den anonyme kommentarer med den fantastiske reglen er meg: Stine. Bare tenkte om jeg får ære og berømmelse for denne reglen er det greit å vite hvilken fantastisk poet som står bak :0)

Anonym sa...

Hvorfor er det forresten ikke K i regla? Kristiansand- får ikke de være med i noen regle de da?

Hilde sa...

Jeg skal bare pugge regla litt, så går det nok bedre neste gang. Og jeg lover deg at når jeg går inn i en vikartime i geografti på barneskolen, er det nettopp denne regla jeg skal lære bort!

Jeg tror ikke Kristiansand for være med fordi det ligger i et annet fylke.