tirsdag 11. mars 2008

Remadama på St Hanshaugen

Det var flere forskjeller fra å bo på St Hanshaugen til Majorstua. En av dem er nærbutikken. Til tross for flere butikker i nærheten, falt det et naturlig valg på Rema på St Hanshaugen. Nært, billig og litt koselig. Det ble liksom min butikk.
Derfor syntes jeg det var bra at det lå en Rema rett i nærheten her også - da ville det jo nesten være som før. Mitt første møte med denne Rema i Sporveisgata var at de ikke hadde blomsterjord da jeg trengte det som mest. Ikke blomster heller for den sagt skyld! I ettertid har jeg innsett at det hadde vel kanskje det, men jeg fant det ikke. Og det er et generelt problem der- jeg sliter fortsatt med å finne ting. Enten finner jeg det ikke - eller så har de det ikke. Og hvis jeg skal spørre, er det ingen i å spørre heller. Butikken er også ganske trang og ukoselig.

Men det er en ting jeg savner mer enn noe annet fra gode, gamle Rema på St Hanshaugen - Remadama! Den utrolig koselige dama som sier "ha en fin dag!" og "god helg!" til meg! At det skal så lite til for at jeg skal bli så fornøyd når jeg går ut! Hun sier det sikkert til alle, men jeg får litt følelsen av at hun faktisk ønsker meg en fin dag på ordentlig.

Så jeg får sette pris på min siste tid som ansatt i studentboligene på st hanshaugen - hvor jeg kan handle av den koslige Rema-dama!

Takk til deg (som ganske helt sikkert ikke leser dette)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kan ikke være den samme remadama som jeg husker derfra, for hun jeg husker NØS på pengene mine før hun ga dem tilbake til meg! NØS altså, totalspredning av bassilusker, makan.. Men det er godt at det jobber en koslig remadame der da :)