søndag 24. mai 2009

Impulskjøp

Det er lørdagkveld og sitter på internet. Jeg skal bare se noen sider til, før jeg har tenkt å legge meg. Andreas er på vei til å gå til soverommet og jeg sier: "Ja, men da bestiller jeg denne her nå da?" Så gjorde jeg det. Det virka som et veldig godt og smart kjøp.

Jeg legger meg og begynner å tenke. Trengte jeg egentlig denne her? Og svaret kom veldig raskt - nei, jeg gjorde jo ikke det. Ikke bare at jeg ikke trengte den, det har var faktisk en type ting som står veldig i faresonen over å bli brukt ca en gang og deretter satt bort mens jeg lurer på om jeg skal selge den på finn.no.

Så hvorfor kjøpte jeg en sånn da? Jeg tror det er fordi jeg rett og slett bare har en greie med idiotiske transportmåter for dyra mine. For det her var jo ikke første gang jeg har kjøpt en transportgreie som ikke er blitt brukt sånn all verden.
Ida har et plastreisebur. Det fungerer helt fint. Jeg kjøpte samtidig som jeg kjøpte henne og det er blitt brukt utallige ganger.
Silva har nettopp fått seg en bilsele, den fungerer også veldig bra.
Men så var det den fine reisebagen til Ida da. Den som er så liten og praktisk med reim. Den Ida skulle bruke hver gang vi skulle til parken. Vi har ikke vært i parken en eneste gang med den bagen - Ida hater jo å forlate leiligheta! Erik har jo derimot brukt den litt, men den er upraktisk, så Erik trenger et nytt reisebur.
Selve kronjuvelen av uprakisk transportmåte er også tidenes dårligest kjøp noen gang. Nemlig Idas trillevogn. Den som ser litt ut som en barnevogn, men som er beregna på dyr. Det virka så smart å ha en sånn en gang i tida, men det skulle vise seg at jeg blr dritflau hver gang jeg brukte den. Så den ligger nå lagra i Moelv i påvente av noen som vil ha den eller at jeg en gang får barn som vil se nytteverdien av den.

Tilbake til gårsdagens mulig idiotiske kjøp. En sekk til Silva. Ikke som hun skal ha på ryggen, men som vi kan ha på ryggen - med Silva oppi. Ja, og igjen må jeg spørre meg: hvorfor i all verden kjøpte jeg en sånn?
Jeg må gå tilbake til de tankene som gikk rundt i hodet mitt minuttene før jeg trykka på "bestill"-knappen. Bakgrunnen var at Silva ikke orker å gå noe særlig om dagen. Turene er veldig korte og hun trives best inne i sofaen med oss. Det er ikke noe galt med henne, men pga løpetida som var for en måned siden er hun litt i ulage. Og problemet er at vi skal gå Besseggen i sommer. Vi har jo til og med bestilt hytte der, så gå skal vi uansett. Eneste løsning vi kunne finne dersom Silva skulle kapitulere midt oppå eggen, var da altså å ha en sekk å ha henne i.
Det som gjorde at dette virka som et ekstremt godt kjøp i går, var at dette også kunne være Eriks nye reisebur. Kanskje det i tillegg ville være plass til Ida oppi der? Men i dag har jeg min tvil. Føler det er noe litt rart med det. Men sekken er nå bestilt, så da får vi håpe at Silva fortsatt er lat seinere i sommer også:)

Ingen kommentarer: