torsdag 28. mai 2009

Klage

I dag har jeg sendt en klage. Man lærte en gang på skolen hvordan sånne ting skal gjøres, men problemet med å skrive klage, er at man ofte er så forbanna i det man skriver dem. Man kan sikkert vente litt med å sende den, for å så gå tilbake å se over, men fordi man er så forbanna skal den søren meg sendes med en gang. Så dagens klage bar litt preg av det. Slik var den:

Til styret i Storgården borettslag

I dag mottok jeg et informasjonsskriv av dere, og denne gang ble jeg såpass provosert at jeg synes det er på tide at dere får litt ny informasjon.
Jeg flytta hit i høst og var det en ting jeg var opptatt av, var det at vårt hundehold skulle være lovlig. Jeg ønsket ikke å bli uglesett hver eneste gang jeg gikk ut døra bare fordi jeg har hund. Det er nå sånn at det fortsatt er lovlig, men for meg virker det som om styret kjører nærmest en hatkampanje mot hundeeiere. Jeg tror i hvert eneste skriv jeg har mottatt fra dere siden jul har inneholdt et eller annet negativt om hundehold. Jeg veit ikke hvem dere tror dere når inntil ved å skrive alt dette, men en ting kan jeg si med sikkerhet: det er ikke de som har hund som ikke plukker opp bæsjen eller har hunden løs. Jeg tror dere oppnår to ting:

1 - dere får andre ikke hundeeiere til å også mislike oss. Det antar jeg er helt greit for dere.
2 - Dere provoserer hundeeiere veldig. Man reagerer sikkert forskjellig, men når jeg blir provosert er å innrette meg det siste jeg vil. Jeg kjenner at det eneste jeg får lyst til er å bevist legge igjen hundebæsjen ute og håpe at det er en av de som mener at hunder er verre enn krigen er den som tråkker oppi. Nå er det faktisk sånn at jeg ikke kommer til å gjøre det. Deres informasjonsskriv er siste grunn til det, men grunnen til det synes jeg dere skal bite dere merke i. Jeg tviler på at dere tror det er sant, men de fleste hundeeiere liker faktisk heller ikke hundebæsj som ligger over alt!
I deres iver å kjøre på med hundeeierhatkampanjen virker det som om dere kan ha kjørt dere noe fast, derfor vil jeg også gi dere noen andre opplysninger.
1 - hundeeiere er helt vanlige mennesker, du finner dem i alle utgaver, akkurat som alle andre.
2 - de fleste hundeeiere forstår at det ikke er mange som liker å få en løs hoppende hund over seg.
3 - de fleste hundeeiere synes heller ikke at det er helt greit med hunder som står inne og bjeffer hele dagen.
4 - jeg sier det igjen: de fleste tar faktisk opp møkka også.

Jeg forstår at det finnes flere grinebitere som bor her, de som liker å sitte i vindu med kikkert for å se alt det fæle de irriterende naboene holder på med, og de som liker å sitte på kne i graset etterpå for å finne igjen hundebæsjen de tror naboen ikke tok opp. Men hver så snill: ikke la de få spalteplass i hvert eneste skriv dere sender ut! Og spar meg for liksom-morsomme tegninger a la den som var i det siste skrivet. Det eneste dere har oppnådd er at jeg aldri har vært mer sikker på at det er
jeg som styrer mitt hundehold - og ikke dere - med det det måtte innebære!

Hilsen Hilde Andsjøn


Info til blogglesere: bildet i skrivet var av en figur som tar ov lokket av fatet med mat, og der ligger en hund.

Det gjorde meg forøverig ikke mindre sint at da jeg åpna internet for å finne mailen min, poppa vg.no opp med sin overskrift: Mann sparket ned og drepe hund

4 kommentarer:

Monica B sa...

Hehe... Bra skrevet :) Bra at noen tørr å si ifra. Bærer kanskje litt preg av mye irritasjon, men det synes jeg ikke gjør noen ting. Bra poeng! :) Spent på om du får noe svar.

Hilde sa...

Det bærer visst litt preg av irritasjon i alle skrivene vi får fra borettslaget også, så sånn sett stiller vi likt. Tviler vel sterkt på at jeg får svar, men det hadde vært artig om jeg fikk det!

Anonym sa...

I want not concur on it. I regard as polite post. Specially the appellation attracted me to review the whole story.

Anonym sa...

Nice brief and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.