lørdag 2. januar 2010

NM i ski

I dag kunne jeg gjort det relativt bra i en alternativ form for NM i ski. Da snakker jeg om en type NM som går ut på å være raskest mulig i å kjøpe seg ski. For en så rask kjøpsprosess jeg viste i dag tror jeg må høre til sjeldenhetene.

Jeg skulle låne med meg mammas ski og skisko til Oslo da vi reiste hjem i går. Da vi kom til Stange kom vi på at skiene fortsatt sto inntil veggen hos mamma og pappa. Jeg spurte om mamma kanskje kunne finne ut om noen kunne ta dem med hvis de tilfeldigvis skulle innover i i nærmeste framtid, ellers ville jeg ikke få dem ikke før i midten av februar. Jeg begynte å innse at jeg var nødt til å vente enda lenger på min skitrening. Helt til i dag ettermiddag...

Jeg har vært en tur i byen og kommer hjem 17:40. Andreas sier at det virkelig var dumt at jeg ikke hadde skiene, for ellers hadde det passa så veldig fint med en skitur i morgen. Jeg sier meg enig, men kommer på at det er jo mange tilbud på ski om dagen, så vi kunne jo kanskje kjøpt nye? G-sport stenger om 20 minutter, men er vi lynraske kan vi jo rekke det? 2 minutter seinere er vi ute av døra og jeg ringer mamma for å være sikker på at jeg ikke får de andre skiene snart. Jeg løper inn på G-sport som ligger rett over veien, går målretta mot skiene og møter heldigvis rett på en ekspediør. Jeg spør om han rekker å montere ski for meg selv om det er et kvarter til butikken stenger, og det gjør han. I mellomtida finner jeg ny ekspeditør som kan hjelpe meg å finne staver som passer. 3 minutter før butikken stenger kommer mannen med skiene tilbake og presis kl 18:00 betaler jeg for mine nye ski.

Så da kan det endelig bli skitur i mårra!

Ingen kommentarer: