søndag 27. juni 2010

Seperasjonsangst

Jeg mener min hund er så godt som perfekt, men hun har et par svake punkt. Et av dem er seperasjonsangst fra Andreas og meg. Vi fikk trekk for dette på hundeskolen også, men det har liksom bare vedvart. I helga måtte vi sende bort Silva fordi vi skulle i bryllup, og fredag ettermiddag forsto jeg veldig godt hvorfor Silva har denne angsten. Det skyldes nok at mammaen har akkurat det samme...

Vi hadde fått til en god løsning på helga. Ei venninne skulle få låne bilen vår og kjøre opp til Moelv, og Silva skulle sitte på. I Moelv skulle hun være hos mine foreldre og deres hund. Det er det eneste stedet jeg klarer å gi fra meg Silva uten å bli beskymra, så vi kunne vel ikke ha fått til en bedre løsning enn dette. Men så kommer angsten allikvel. Min lille Silva skal sitte på med noen hun knapt kjenner helt opp til Moelv!! Lille jenta mi kommer jo til å bli så redd for at vi ikke skal være med! Og de som skal kjøre henne har jo nesten ingen erfaringer sammen med henne. Og tenkt om det skjer noe på turen?

Så for å forsikre meg om at dette skulle gå best mulig, kunne jeg ikke la være jo gi litt informasjon om hva som var lov og ikke lov på turen opp.

1. Hun skal aldri sitte alene igjen i bilen om dere stopper.
2. Hun skal ikke bindes fast til hengerfeste på bilen ved stopp.
3. Hun må få vann.

Nå er min lille Silva endelig trygt tilbake i sofaen hjemme hos oss. Heldigvis gikk det bra denne gangen også!

Ingen kommentarer: