mandag 9. august 2010

På bærtur

Ja..det er akkurat det Andreas, Silva og jeg har vært i dag. Vi har vært i skogen ved Skullerud og plukka ca en kilo blåbær!
Silva og jeg prøvde oss en liten tur alene i forrige uke, men jeg ble litt redd for å møte på elg, så det ble en kort tur og jeg sørga for å få med meg Andreas istedet (kjekt å ha en kjæreste som passer på meg for elgen!), så i dag var vi altså tilbake. Søtest av alle bærplukkerne måtte vel være Silva. Hun veit veldig godt hva som er blåbær og at det går an å spise dem. Så plukker sine egne bær og spise dem!
Jeg innså at blåbærplukking er noe man blir litt hekta på i øyeblikket. Hele tiden så jeg en ny lyng rett ved hvor det alltid var enten flere eller større bær enn der jeg var. Da skulle jeg jo hele tiden bare plukke dem først... Og plutselig hadde det balla på seg en hel kilo! Så får vi se hva vi de blir brukt til:)

Ingen kommentarer: