tirsdag 30. november 2010

Klar for nedtelling

I tradisjon tro er det viktig med en advenstkalender som kan telle ned til julaften. Kjernefamilie som vi er, får alltid alle sammen delta på dette. I fjor hadde vi pakkekalender, og vi fikk en gave hver fjerde dag (en til Andreas, en til Silva, en til Ida og Erik på deling og en til meg). Året før hadde vi sånn vanlig kalender, hvor Andreas og jeg hadde hver vår med sjokolade som smakte dårlig. I år har vi gått tilbake til den eklere varianten, så det er ferdigkalender igjen. Så nå står de klare i kjøkkenvinduet og venter på 1. desember:

To fine Anton Bergh kalendere til Andreas og meg, som forhåpentligvis smaker bedre enn den forrige ekle, og uten tvil; Silvas kalender. Gjett om jeg ble glad da jeg vikk se hva slag hund som fikk pryde hele kalenderen i år!! (Nå skal det sies at dette er nok to samojeder og ikke japansk spisshund, men det går helt greit!)

Og Erik er selvfølgelig ikke glemt. Det finnes jo en lignende type a la den Silva har som passer til han og, men fordi hver luker inneholder så vanvittig mye godteri for en kanin, har han fått en som er spesialtilpassa han. 24 stk appilsindrops som ligger en en liten glassbolle ved siden av svibelen. Jeg veit ikke så mye om svibler, men jeg tenker nok at Erik satser på at selve blomsten er nr 24, men det må jeg nok finne litt mer ut av først. Og skulle det være noen tvil om at dette er Eriks kalender, så har den fått en rød sløyfe med kaniner på som pynt. Om som dere kan se på bildet, så gleder Erik seg til 1. desember som resten av familien!

Ingen kommentarer: