søndag 10. april 2011

Ullared

I noen uker nå har jeg hatt helgas planer klare, men jeg har ikke snakket veldig mye om hva jeg skulle. Jeg tenkte på om jeg skulle annonsere det på facebook eller her inne før helga, men noe holdt meg igjen. For egentlig har jeg syntes det har vært litt flaut at jeg har hatt lyst til å gjennomføre harryturen over alle harryturer; selvfølgelig å besøke Men det har jeg altså gjort - mamma, søster og jeg har tilbragt helga i Sverige og inne på Sverige sikkert største kjøpesenter. Og nå finnes jeg ikke flau lenger heller, for Ullared var ikke i nærheten så harry som jeg først trodde. Ullared var jo bare et fantastisk sted for dem som liker å handle, og det gjør jeg jo! Så ingen loppemarked i helga på meg (selv om jeg sikkert burde ha vært på det og), men jeg har gjort massevis av andre gode kupp!
Jeg har sett på noen episoder av TV serien om Ullared, og hadde lært at det kunne være lurt å ha handleliste. Så dette var altså min. Greit å ha en utgangspunkt ihvertfall!




Vi var derimot ikke så godt forberedt når det gjaldt å ha mynter til handlevognene, og det tok sin tid før vi endelig fikk tak i noe som ligna på en sopp og som løslatte et par vogner til oss.


Inne i senteret var det mange! Mange mennesker og mange handlevogner. Jeg må innrømme at jeg i perioder tenkte: "Det her gidder jeg ikke! Jeg hopper over noen avdelinger jeg egentlig har tenkt å gå i", men heldigvis hjalp det med en pause i kaffebaren.


For å komme inn i kaffebaren eller resturanten, kunne vi selvfølgelig ikke ha med handlevognene inn. Utenfor var en veldig stor parkeringsplass for vognene våre, og som parkeringsplasser flest måtte vi leite litt før vi fikk plass.

Pass godt på vogna! Jeg noterte ned både nummer og farge på min vogn, slik at dersom den ble mistet kunne den etterlyses i høytaleranlegget. Jeg klarete å ta vare på vogna mi uansett, så vi slapp å leite.


Etter 7 timer (!) inne på senteret var våre to vogner fulle. Den første er mamma og søster sin, mens den andre er min. Halvparten av handlelista mi ble streket ut fordi de enten ikke hadde eller det var ikke så fint som jeg hadde håpet, men jeg klarte fint å fylle opp med andre ting.




Kvitteringen ble ganske så lang. Jeg jeg vil påstå at det meste som står der er fornuftige ting. Det meste ville jeg ha kjøpt uansett, med unntak av en blomstrete regnjakke og en keramikk-kanin.


Utenfor senteret når all handlingen er unnagjort. Det var ganske mange handlevogner med mange gule poser. Og selv om det ikke alltid føltes sånn, tror jeg vi var der på en god dag. Ved inngang/utgangen sto det at siden det ikke var kø i dag, slapp vi kølappene for å gå ut av senteret før vi hadde betalt.


Så er du like glad i shopping som meg, er det bare å komme deg til Ullared så fort så mulig! Det er ikke så harry som det ser ut som!

Ingen kommentarer: