onsdag 11. mai 2011

Stopp tyven

Da jeg kom hjem i dag, hang dette oppslaget i gangen:

Det noen ting som slår meg da jeg leste dette.

1 - Her gjelder det tydeligvis å passe på balkongen min! Andreas ble også veldig beskymra for vår nyankomne tomatplante og en selvdyrka solsikke, men heldigvis er de godt plassert på innsida av vinduskarmen. Takk og lov for at vi har alarm, ellers er det ikke godt å vite hva denne tomatplantas sjebne kunne ha vært. Men selvfølgelig - de andre plantene på balkongen er tydeligvis fritt vilt nå..!!

2 - På en annen side: her snakker vi om den søteste innbruddtyven jeg har hørt om. Tyven som setter livet på spill i det han/hun klarter opp på balkonger som raver mange meter over jorda for å få tak i de fineste blomstene. For siden tyven kun har tatt med seg blomstene og ikke blomsterkassene må jeg anta at tyven utelukkende er ute etter de finestene blomstene. For min del ville jeg heller prøvd meg på et innbrudd på et lite hagesenter dersom å stjele hageplanter hadde vært min greie.

3 - Hva skal egentlig vaktmesteren gjøre med denne tyven som ikke han som ringer vaktmester kan gjøre? Men godt å vite at vi tydeligvis har vårt eget borettslagpoliti da (som ligger under billettkontrollørene, som ligger under vektere, som ligger under politi i rang)

1 kommentar:

Stine sa...

Ja, det hørtes ut som en litt merkelig ting å stjele. Hehe.
Bra dere har en så myndig vakthund da.