mandag 13. juni 2011

Drømmen om en brukbar uteplass



Som dere kanskje har skjønt er jeg glad i balkongen min, men den har virkelig sine mangler. Nå skinner sola igjen, men balkongen er fullstenig ubrukbar. Det blåser der ca hele tida - om det er vindstille i hele byen, kan jeg allikvel være sikker på at det er vind på balkongen. Og det hjelper ikke hvor mye sola skinner ute, når ingen av solstrålene treffer balkongen. Det eneste vi kan gjøre gjøre er å kle godt på oss, sette oss og ut se rett på naboblokkas balkonger som ligger i solveggen. Det er tydelig at det var en veldig varm periode den gangen vi var på visning her. Den gang (i 30 varmegrader og sol) syntes jeg at det hørtes helt topp ut å ha en balkong i skyggen.


Nå derimot drømmer jeg så mye at det gjør vondt om at jeg en gang kan få en egen hage. En hage som ligger i solsida og med muligheter for å skjerme deler av den for både vind og regn. En hage som ingen kanin skal ha fri tilgang på alt som heter blomster.


Dessverre sitter jeg ikke på en million for mye om dagen, for det er dyrt å kjøpe seg hage i Oslo. Så jeg får fortsette å dagdrømme meg bort i den fine og brukbare hagen jeg kanskje en gang skal få, imens jeg sitter innendørs og ser på sola ute.


(vi har vært ute i dag selvfølgelig, men innebærer mer innsats enn å tusle ut i hagen eller balkongen)

Ingen kommentarer: