fredag 16. september 2011

Sinna redaktør

En gang i blant dukker det opp et blad i postkassa vår jeg ikke skal nevne navnet på her. Hver gang jeg åpner dette bladet får jeg en følelse av at jeg har gjort noe gæærnt. I ca hvert eneste blad benytter redaktøren sin mulighet til å gi uttrykk for hvor oppgitt hun er over sine lesere. Hvert blad blir innledet med en forklaring på hvorfor bladet er så tynt og dårlig denne gangen, og det er alltid leseren sin skyld. Det lyser ihvertfall tvers igjennom at denne redaktørjobben gjør hun på ufrivillig basis - og høyst sannsynlig uten lønn. Så skulle du - redaktør av XXX - komme over dette innlegget: hvis du bruker resten av kreftene dine på å skaffe en ny redaktør framfor å kjefte på leserene over at bladet er så dårlig, er jeg ganske sikker på at det lar seg ordne til slutt.




Veit ikke om "kos dere masse" er ment med ironi eller ikke, men kanskje jeg skulle sende inn et bilde av hunden vår slik at denne damen kan sove godt om natta en stund framover.

Ingen kommentarer: