fredag 13. januar 2012

Siste semester

Er det en dato jeg ser fram til mer enn noen akkuart nå, er det 30. mai, sånn rund kl 15-16. Det er tidspunktet jeg kan gå ut av eksamenslokalet og vite at dette var min siste eksamen! Dersom jeg står på fram til da, håper jeg at jeg går ut å være såpass fornøyd at denne eksamen ikke trengs å ta på nytt, og at jeg om bare noen få uker kan kalle meg utdanna førskolelærer. For førskolelærer er jeg jo egentlig allerede, det er ihvertfall det stillingen min sier at jeg er. Jeg må anta at dette blir min siste eksamen på lenge, og at fra denne dagen skal minimalt av fritiden min gå med til dårlig samvittighet.

Som en slags ytre motivasjon for å fortsette, har jeg ganske lenge holdt med på en slags nedtellig. I dag kom beskjeden om at høstens arbeidskrav er bestått, så nå har jeg jeg bare to igjen. Jeg er inne i mitt aller siste semester, og jeg har faktisk bare to samlinger igjen på skolen + en litt lengre praksisperiode. Så er jeg ferdig utdanna!! (egentlig for andre gang, men denne gangen veit jeg at det stemmer) Det gjør meg så glad å kunne si det, at man skal ikke se bort i fra at 30. mai kommer til å bli markert i mange år framover her i heimen. Og derfor synes jeg at det er både rett og rimlig at jeg fortjener å dra på den beste ferien akkurat i år!

Ingen kommentarer: