søndag 19. august 2007

Jenter og dokø

I går var det på tide å komme seg ut på byen igjen. Siden vi var en liten gjeng, var i grunnen det viktigeste å være på en sted hvor det var plass å sitte og man kunne prate uten å skrike. Vi fant en litt stusselig sportsbar rett nede i gata, men det funka i grunnen til vårt bruk. Jeg kunne observere et stort antall menn iforhold til kvinner, noe som sikkert var meninga. For da jeg skulle på do var det tre dører: to til menn og en til damer. Det var da jeg så noe jeg aldri har sett før: i kø sto det to stk - og begge var menn! Alså: ingen kø inn til jentedoen, selv om det var dobbelt så mange guttedoer! I det han ene mannen så meg, reagerte han bråkjapt og tok min do rett foran øya på meg. Egentlig var jo det ganske frekt, men jeg kunne ikke bli sur. En mann som må ta jentedoer pga lang kø - det er jo bare rett og slett en bra historie! Kanskje ikke en kjempebra historie, men hadde det ikke vært fordi jeg nettopp har fortalt den her inne, tror jeg at vi ihvertfall ville ha fortalt den til ihvertfall en person.

Og det kan det vel hende at jeg gjør også - neste gang jeg stiller meg i guttedokøa fordi jeg ikke orker å stå i den 10 ganger så lange jentedokøa. Jeg tror ikke menn går mindre på do enn jenter, men det jeg lurer på er: hva i all verden er det jenter driver med så lenge inne på do?!?
Okey - sånn innimellom vil det jo være en grunn til å være der inne litt ekstra, men den lange tida jenter bruker på do skjer ikke bare en gang innimellom.

Jeg tok en gang tida på hvor lang tid jeg brukte. Før jeg forteller videre føler jeg at jeg må forklare hvorfor. Jeg sto i guttekøa og siden flere gutter der mente det var dårlig gjort, påsto jeg at jeg var like rask som en gutt. Derfor tok vi tida på flere, inkl meg. Og felles for oss alle var at det tok under ett minutt. Jeg mener å huske at jeg bare brukte 40 sek. Det var da lagt inn litt ekstra innsats, men jeg hadde uansett ikke brukt mer enn et minutt hvis jeg tok meg god tid - det er jeg helt sikker på. Så hvordan kan det da ha seg at jenter sånn igjennom okkuperer doen mellom 3-5 minutter? Og på toaletter flest er det ikke speil en gang!

Mulig ingen vil gi meg et ordentlig svar på det, men jeg kan heller bruke dette innlegget som en oppfordring til jenter flest: prøv å vær litt raskere på do - det er så innimari irriterede for de som står utenfor i kø!

4 kommentarer:

mirakel sa...

Jeg er helt enig. Noen ganger føler jeg at jeg må somle litt på do, sånn at ikke jeg skal bli så mye raskere ferdig enn de andre dollene. ;) Kan sikkert virke som at jeg ikke gjør sakene ordentlig, eller noe.

Vel vel. Jeg er en racer på do (det er jo ikke der festen er!), men jeg hører din oppfordring. Jeg skal sende den videre. Hehe!

Og, atter en gang: tusen takk for en kjempe fin helg!

mirakel sa...

Og jeg har tagget deg på et bildeinnlegg hos meg.

http://mirakel-mirakel.blogspot.com/
2007/08/bildememe.html

Hilde sa...

Men du er jo en av de få jeg kjenner som like rask som meg:)

Støvkorn sa...

Cluet er at jenter må kle av seg, OG at de faktisk vasker seg på henda etterpå... DET er det faktisk ikke mange gutter som gjør,selvom de faktisk holder i sitt kjønnsorgan...