torsdag 16. august 2007

Å klippe neglene til Ida....

Jeg unner min kjære kanin alt godt i verden. Jeg får derfor et stort problem når jeg enten ikke kan la henne få gjøre det hun vil fordi det kan skade henne selv eller noe annet, eller som i dag: må plage henne for at hun skal få det bedre. Nemlig å klippe negler! Ida blir dritredd og ved flere anledninger har hu bitt meg fordi hu blir så redd. Det pleier som regel å se ut som jeg har prøvd å tatt livet av henne hvis man ser på alt håret på klea mine etter en slik fight. Sist gang jeg skulle gjøre det så det ihvertfall slik ut. Jeg klarte selvfølgelig å klippe altfor langt inn, så hun begynte å blø! Ida har blødd en gang - og da var det jeg som var årsaken til det. Det blir vel feil å si en gang... for etter denne hendelsen har jeg virkelig drøya det lenge med å klippe igjen. Men i dag måtte det bare gjøres. Og tro meg - jeg var så forsiktig jeg bare klarte - men så gikk det galt igjen! Enda en gang klippa jeg for langt inn! Ida blir jo selvfølgelig sur på meg - jeg prøvde å gi henne godteri, men hun ville ikke ha. Og det er et ganske sikkert tegn på at hun er sur.
Jeg vil ikke klippe negla til ida mer. Jeg har vel egentlig aldri hatt lyst til det. Men jeg må vel.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er vel mulig å klippe neglene hennes i en dyrebutikk? De gjør jo det på hunder, da burde de vel også gjøre det på kaniner?