torsdag 26. juni 2008

Snakker om sola, så skinner'n

Jeg sitter å snakker med mamma på telefonen. Jeg spør om hun har noen tips om hvordan vi kan lære hunden vår til å være alene over lang tid, og hvordan vi merker om det går bra. Jeg sier at vi kan jo sitte utenfor døra og lytte en stund, den kan da vel ikke begynne å bjeffe masse etter 5 timer hvis hun ikke gjør det etter 1? Mamma mener vi kan snakke med naboene, før hun spør meg: "Pleier dere å snakke med naboene?"
Jeg svarer: "Nei... eller jeg pleier å si "hei". Men jeg kunne aldri ha gjenkjent noen av dem" Jeg skal til å fortelle at eneste gang vi snakka ordentlig med en nabo, var den gangen det banka på en som ville låne en mobillader. Og hva skjer da?


Bank, bank, bank!!


(Intuitivt tenker jeg at det er lisensmannen og at vi ikke må åpne, men vi har betalt lisensen...)
Og hvem står der? En nabo!! Han ville se på dekoderen vår, så nå kjenner vi den ene nabo'n.


Så nå har jeg tenkt å snakke mer om sola...

Ingen kommentarer: