lørdag 23. august 2008

Shopping med dårlig råd

Igjen så skulle det vise seg at dette ikke er måneden hvor man hadde så god råd. Med både dyrlege- og kiropraktorbesøk + en forsikring av Silva, ble det selvfølgelig noen ekstra utgifter denne månden og. Så da er det bare å skjerpe seg resten av måndeden da...

I dag tok Andreas og jeg en tur nedover Bogstadveien da det var noen småting jeg skulle ha uansett hvordan kontoen så ut. Det innebar en liten tur innom en klesbutikk. Og hva ser jeg? Jo - selvfølgelig - jakka jeg bare måå ha, men som jeg innser at jeg egentlig ikke trenger. Jeg prøver å vri og vende på det: jeg har jo ingen jakke i den fargen, og det er jo kjekt å ha jakker i forskjellige farger og... Dessuten har jeg jo sparekontoen, sånn i tillefelle det ikke skulle gå så bra...
Jeg tusler ut igjen, men fortsetter å tenke på denne jakka, og noen timer seinere tar jeg med meg Andreas tilbake. Jeg ber han fortelle meg hva jeg skal gjøre; den er kjempefin, men jeg bør virkelig ikke bruke penger på en jakke akkurat nå.

Han ga meg akkurat det svaret jeg trengte å høre: Det finnes jo aldri noen gang det passer å kjøpe noe du egentlig ikke trenger.

Så sant, så sant - så kjøpte jeg jakka.

Ingen kommentarer: