søndag 16. november 2008

Husmor på høyt nivå

Jeg har så vidt vært inne på det før - jeg er på vei til å bli en god husmor - ihvertfall i mine øyne. I helga har jeg bevist det igjen.

Det starta allerede fredagskvelden da vi la pinnekjøttet i vann over natta. Siden jeg ikke kommer fra noen pinnekjøtt-familie, må jeg jo ta saken i egne hender. Så etter å ha lest litt og tatt en telefon til Andreas sin mamma, var vi klare for pinnekjøttdamping på lørdagskvelden. Vi fikk også besøk av ei venninne som skulle prøvesmake på vårt eksperiment. Og jeg må si jeg var veldig fornøyd med resultatet. Veit ikke om det skyldes at vi var flinke eller at det rett og slett var veldig enkelt å lage det, men godt var det ihvertfall!

Jeg fortsatte husmorkarrieren min i dag. Etter at middagen var inntatt, satte jeg en stor gjærdeig. Av den laga jeg to forskjellige kaker: syltetøyboller og kanelsnurrer med marsipan. Da de var ferdig var det Silva sin tur til å få noe godt. Da kokte jeg lever og laget hjemmelagde godbiter til henne.

Så husmor-Hilde nyter ihvertfall at hun har fått et ordentlig kjøkken, inkl oppvaskmaskin!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ja det var husmora si det :)
Håper dere trives i nye leiligheta? Ville egentlig bare gi et lite vink om at jeg fortsatt følger med å :)Ha en finfin dag!

Anonym sa...

Kanelsnurrer mæ marsipan?? Hørdest jo kjempegodt ut! :) Har du uppskrifta?